09127906020
دکتر سهراب مرادی » لاغری و پیکرتراشی » راهنمای کامل ابدومینوپلاستی یا عمل زیبایی شکم
[reading-time]

راهنمای کامل ابدومینوپلاستی یا عمل زیبایی شکم

Rate this post

اگر شکم شما دارای پوست شل و چربی اضافی است که با رژیم غذایی و ورزش نیز از بین نرفته و یا بعد از انجام جراحی های لاغری، پوست ناحیه میانی بدن شما افتادگی پیدا کرده است، شما به احتمال زیاد کاندیدای مناسبی برای انجام عمل زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی خواهید بود. در این مقاله شما عزیزان را با جراحی زیبایی شکم و روش های انجام آن آشنا می کنیم و اطلاعات مناسبی درباره عوارض، مزایا و هزینه های آن را در اختیارتان قرار خواهیم داد. شما می توانید با کلیک روی هر یک از آیتم های زیر به بخش مربوطه هدایت شوید و سرعت مطالعه خود را بالا ببرید:

مراحل

مراحل عمل

قرص

مراقبت ها

سوالات

پرسش و پاسخ



فهرست مطالب نمایش فهرست


ابدومینوپلاستی چیست؟

یکی از رایج ترین عمل های جراحی زیبایی که به منظور از بین بردن شلی و افتادگی پوست شکم، از بین بردن چین و چروک های اضافی و برجستگی زیاد روی سطح آن انجام می شود، ابدومینوپلاستی است. ابدومینوپلاستی یا abdominoplasty همان عمل زیبایی شکم است که جراح در طول آن مشکلات مربوط به ظاهر شکم از جمله افتادگی و شلی پوست و کاهش استحکام و سفتی عضلات شکمی را برطرف می نماید. مهم ترین دلایل افتادگی پوست شکم را لاغری، مشکلات ژنتیکی و یا بارداری می دانیم.

ابدومینوپلاستی یک روش تهاجمی برای بهبود ظاهر شکم است. در این عمل چربی ها و پوست های اضافه شکم به طور کامل برداشته خواهند شد. همچنین عضلات شکمی نیز کاملا سفت می شوند. البته برای حفظ نتیجه ابدومینوپلاستی یا عمل شکم فرد باید پس از جراحی رژیم غذایی سالمی داشته باشد و همچنین به صورت مرتب ورزش نماید. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با ابدومینوپلاستی و همچنین اقدامات لازم قبل و بعد از آن به طور کامل آشنا کنیم.

عمل شکم سلبریتی ها

مزایای انجام عمل شکم یا ابدومینوپلاستی

جراحی ابدومینوپلاستی یک عمل زیبایی است. البته در برخی موارد مثل بروز مشکل فتق شکمی می تواند جنبه درمانی هم داشته باشد. از مزایای عمل زیبایی شکم می توان به موارد زیر اشاره نمود:

اصلاح فرم شکم


یکی از ابتدایی ترین مزایای این جراحی اصلاح نمودن فرم شکم و سفت نمودن عضلات شکمی است. از طرفی این جراحی می تواند خطوط ایجاد شده روی سطح شکم را برطرف نماید و پوست شکم را یکدست کند. که قطعا از فشار پیش آمدگی شکم بر روی ستون فقرات نیز جلوگیری می نماید.

افزایش اعتماد به نفس


یکی از اصلی ترین مزایای هر جراحی زیبایی را می توان افزایش اعتماد به نفس فرد دانست. همان طور که قطعا به خوبی می دانید، اندازه شکم می تواند تا حد زیادی بر روی فرم اندام اشخاص موثر باشد. به همین دلیل انجام جراحی زیبایی شکم خواهد توانست به شما در داشتن اعتماد به نفس بیش تر و در نتیجه زندگی راحت تر کمک کند.

درمان فتق شکمی


زمانی که روده و یا قسمتی از دیواره شکم جلوتر از جای طبیعی خود قرار بگیرد، فتق شکمی رخ می دهد. پس از ابدومینوپلاستی، دیواره های شکم در جای طبیعی خود قرار می گیرند. به همین دلیل انجام آن می تواند در بهبود فتق شکم نیز موثر باشد.

پست مرتبط - کانتورینگ بدن

چه کسانی می توانند ابدومینوپلاستی انجام دهند؟

به طور کلی انجام تمامی عمل های زیبایی، تصمیمی کاملا شخصی می باشد. از آنجایی که جراحی شکم یا ابدومینوپلاستی خیلی جنبه درمانی نداشته و تا حد بسیار زیادی عمل زیبایی محسوب می شود، انجام آن وابسته به نظر فرد می باشد. اما به طور کلی بهترین افراد کاندید برای انجام ابدومینوپلاستی عبارتند از افرادی که:

  • انتظارات آن ها از عمل جراحی واقع‌ بینانه است.
  • پس از بارداری دچار شل شدگی و ضعف عضلات شکمی شده اند.
  • چند بارداری را پشت سر گذاشته اند و از فرم شکم خود ناراضی اند.
  • جسم آن ها کاملا سلامت می باشد و بیماری زمینه ای خاصی ندارند.
  • دچار بیماری های روحی مانند افسردگی یا خود زشت بینی نمی باشند.
  • از مشروبات الکلی، داروهای روان گردان و دخانیات استفاده نمی کنند.
  • با وجود تناسب اندام همیشگی، قادر به رفع افتادگی ناحیه شکمی خود نشده اند.

شاخص توده بدن شخصی که می خواهد جراحی زیبایی شکم انجام دهد، باید زیر عدد 35 باشد. افراد خیلی چاق و دارای اضافه وزن شدید، کاندیدای مناسبی برای انجام این عمل نیستند.

آناتومی دیواره شکم

جراحی ابدومینوپلاستی که برخی آن را با نام عمل دیواره شکم نیز می شناسند، صرفا بر روی این ناحیه انجام می شود و نتایج درخشانی را به دنبال خواهد داشت. آگاهی از آناتومی شکم می تواند به شما کمک کند تا هدف از اجرای تکنیک های ابدومینوپلاستی را بهتر متوجه شوید. بر روی تصویر زیر بخش های اصلی دیواره شکم مشخص شده اند. با کلیک روی هر نشانگر درباره آن قسمت بیشتر بخوانید:

آناتومی بیرونی شکم
بافت چربی
عضلات دیواره
پوست شکم

انواع عمل جراحی زیبایی شکم

عمل شکم معمولاً به دو شیوه ابدومینوپلاستی کامل و ابدومینوپلاستی جزئی انجام می‌ شود. هر دو نوع این عمل به یک صورت پیش روی خواهند کرد ولی شکل و نحوه ایجاد برش در هر یک از آن ها با دیگری متفاوت است. در ادامه در رابطه با هر یک از روش های عمل زیبایی شکم و این که کدام یک برای شما مناسب تر است، توضیحات مناسبی را از زبان دکتر سهراب مرادی، جراح زیبایی شکم در تهران خواهید خواند.

ابدومینوپلاستی کامل


در جراحی زیبایی شکم به روش ابدومینوپلاستی کامل، جراح برشی بزرگ روی شکم ایجاد می‌ کند. اندازه بزرگی این شکاف از استخوان مفصل ران شروع می‌ شود و تا استخوان‌ بعدی ادامه پیدا می‌ کند. آزاد سازی پوست شکم تا بالای آن ادامه می یابد و دسترسی به عضلات فراهم می شود.

سپس جدار عضلانی شکم که به دنبال بارداری از هم باز شده اند، در ناحیه وسط ترمیم و بازسازی می شود. فرم دهی کامل از قسمت های زیرین ایجاد می شود. سپس پوست اضافه برداشته می شود. ناف به محل جدید و در موقعیت مناسب فیکس می شود. در ابدومینوپلاستی کامل، ناف جابه جا می شود و در محل بهترین قرار خواهد گرفت. پس از عمل جراحی ابدومینوپلاستی کامل ممکن است نیاز باشد که لوله های تخلیه تا چند روز زیر پوست باقی بمانند.

ابدومینوپلاستی کامل

ابدومینوپلاستی جزئی


ابدومینوپلاستی جزئی فقط مخصوص کسانی است که پوست اضافه و چربی زیر ناف دارند و در این شیوه ناف جا به جا نخواهد شد و مدت زمان انجام آن کوتاه تر است. چرا که میزان تغییرات ایجاد شده بر روی شکم و پهلو کم تر خواهد بود. به همین دلیل است که به آن عمل زیبایی شکم جزئی گفته می شود.

نام دیگر جراحی شکم جزئی، مینی ابدومینوپلاستی است. این روش انجام عمل، مخصوص افرادی است که ناحیه شکم و پهلوی آن ها نیاز به اعمال تغییرات گسترده ای ندارد و به همین دلیل برش کوچک تری بر روی ناحیه مورد هدف جراحی ایجاد خواهد شد.

مینی ابدومینوپلاستی

مراحل انجام عمل ابدومینوپلاستی

همان طور که گفته شد، ابدومینوپلاستی یا جراحی شکم، روشی است که در آن چربی ها و پوست اضافه شکم به طور کامل برداشته می شود. این جراحی معمولا به دو روش محدود و کامل انجام خواهد شد. جراحی کامل ابدومینوپلاستی معمولا با توجه به میزان چاقی و اضافه وزن شکم بین 2 تا 5 ساعت طول می کشد که در برخی از مواقع بیماران پس از انجام جراحی یک الی دو روز در بیمارستان بستری می شوند. این جراحی طی مراحل متعددی انجام می شود که به شرح زیر می باشند:


بستری و بیهوشی

جراحی زیبایی شکم باید در یک بیمارستان یا کلینیک مجهز انجام شود. به همین دلیل شما در روز جراحی ابتدا باید در محل جراحی پذیرش شوید. سپس برای انجام ابدومینوپلاستی در ابتدا به طور کامل بیهوش خواهید شد. از آن جا که امروزه روش های بیهوشی عمومی پیشرفت بسیاری کرده اند، لازم نیست نگرانی زیادی در رابطه با عوارض این اقدام داشته باشید.


ایجاد برش های جراحی

جراحی زیبایی شکم یک روند تهاجمی دارد؛ به این معنا که برای انجام آن روی ناحیه محل عمل برش هایی ایجاد خواهند شد که از طریق آن ها پزشک خواهد توانست تغییرات مورد نیاز را بر روی عضلات و پوست شکم اعمال کند. نحوه ایجاد برش در روش های ابدومینوپلاستی کامل و جزئی متفاوت خواهند بود.

در صورتی که میزان تغییرات مورد نیاز زیاد باشد، پزشک یک برش سرتاسری زیر شکم و از پهلوی راست تا چپ ایجاد می نماید. برش دیگری نیز به منظور آزادسازی ناف در بافت های اطراف آن ایجاد می شود. همچنین اگر قرار باشد عمل مینی ابدومینوپلاستی انجام گیرد، سطح و میزان گستردگی برش کم تر خواهد بود.


تغییر وضعیت ماهیچه ها و پوست

در این مرحله، پوست شکم از دیواره های شکمی جدا می شود و بافت های عضلانی شکم هم سطح و سفت خواهند شد. در این مرحله روی پوست سوراخی برای قرارگیری ناف جدید ایجاد می شود و در جای درست خود قرار می گیرد. در نهایت نیز پوست کشیده شده و پس از به هم رساندن پوست ها به یکدیگر آن ها را بخیه می کنند.

مهم ترین دلیل افتادگی شکم و اصطلاحا آویزان شدن آن، کاهش استحکام و قدرت عضلات این ناحیه است. با بروز این مشکل، پوست شکم نیز حالتی افتاده به خود می گیرد و به همین دلیل جراح ابدومینوپلاستی باید با انجام تغییرات مورد نیاز بر روی ماهیچه ها و پوست شکم، به اصلاح مشکلات ظاهری و عملکردی این نواحی از شکم بپردازد.


ایجاد بخیه و پایان عمل

ایجاد بخیه های ابدومینوپلاستی باید با دقت بالا و در ناحیه مناسب انجام شود. این نکته برای جلوگیری از بروز مشکلاتی مانند باقی ماندن اسکار روی شکم یا عفونت در محل بخیه ها بسیار حائز اهمیت می باشد.

یکی از ویژگی های یک جراح پلاستیک خوب برای انجام جراحی زیبایی شکم این است که بتواند بخیه ها را در چین های طبیعی شکم یا ناحیه ای که لباس زیر روی آن را می پوشاند، پنهان کند تا محل بخیه های عمل مشخص نباشند.


عوارض ابدومینوپلاستی چیست؟

عمل زیبایی شکم نیز مانند سایر جراحی های پیکر تراشی روشی تهاجمی است که می تواند خطرات احتمالی مختلفی را برای فرد به همراه داشته باشد. از طرفی این جراحی در یکی از مهم ترین بخش های بدن انجام می شود. به همین دلیل قبل از انجام آن بهتر است با عوارض احتمالی آن به طور کامل آشنایی پیدا کنید.

همچنین برای پیشگیری از بروز این عوارض باید یک پزشک متخصص و مجرب در این زمینه را برای انجام ابدومینوپلاستی انتخاب نمایید. به طور کلی عوارض احتمالی پس از انجام جراحی شکم، عبارتند از:

احتمال آمبولی

آمبولی به دلیل لخته شدن خون در وریدها و بعد، حرکت آن به سمت ریه اتفاق می افتد و در افرادی که دلیل بیماری های خودایمنی مستعد لخته شدن بیش از حد و نا به جای خون هستند، رخ می دهد. همچنین در موقعیت هایی مثل بی حرکتی طولانی در عمل های جراحی، بیشتر از دو سه ساعت، احتمال لخته شدن خون در وریدهای اندام تحتانی زیاد می شود.

کبودی و بی حسی

کبودی و بی حسی ناحیه شکمی تا چند روز پس از جراحی زیبایی شکم کاملا طبیعی می باشد. اما در صورتی که بیش از یک هفته طول کشید. بهتر است با پزشک خود در رابطه با آن صحبت نمایید. کبودی به دلیل ایجاد تغییرات بر روی پوست شکم و بی حسی به دلیل ایجاد برش های لازم در ناحیه عمل بروز پیدا خواهد کرد.

درد و تورم

همچنین درد و تورم در ناحیه شکمی پس از انجام این جراحی کاملا نرمال است که معمولا با استفاده از داروهای تجویز شده توسط پزشک می توان این موارد را تا حد بسیار زیادی کنترل نمود. البته باید توجه داشته باشید که میزان درد و ورم ایجاد شده در ناحیه شکم بعد از ابدومینوپلاستی نباید در حد غیر قابل تحملی باشد که زندگی و آسایش فرد را مختل کند.

عفونت و خونریزی

یکی از عوارض نادر جراحی شکم ایجاد عفونت و خونریزی در ناحیه زیر پوست است که می تواند موجب بروز اسکار در ناحیه زخم و همچنین افتادگی پوست دوباره شود. این موضوع می تواند فرد را مجبور به انجام جراحی مجدد نماید. توجه داشته باشید که از اصلی ترین دلایل ایجاد عفونت، عدم تحرک پس از جراحی است.

باقی ماندن جای بخیه جراحی شکم

باقی ماندن جای بخیه و اسکار زخم نیز از دیگر عوارض این جراحی می باشد. زیرا بخیه های ایجاد شده در ناحیه شکم می باشند و به همین دلیل هرگز به طور کامل برطرف نمی شوند. بهترین کاری که جراح ابدومینوپلاستی می تواند برای جلوگیری از زیاد نمایان بودن جای بخیه های این عمل انجام دهد، این است که بخیه ها را در ناحیه زیرین شکم و در چین های طبیعی آن مخفی نماید.

بازگشت شکم به حالت اول

بازگشت شکم به حالت قبل از ابدومینوپلاستی را نیز می توان یکی از عوارض محتمل این جراحی دانست. البته این عارضه تنها در صورتی که مراقبت های پس از جراحی شکم ابدومینوپلاستی به درستی انجام نشوند و روند درمان به خوبی پیش نرود، بروز پیدا خواهد کرد و ممکن است افتادگی پوست در ناحیه شکم ایجاد شود. انتخاب بهترین جراح ابدومینوپلاستی می تواند مهم ترین و موثرترین نکته بر روی تجربه عوارض بعد از عمل زیبایی شکم باشد.

مراقبت‌ های پس از عمل جراحی ابدومینوپلاستی

گرفتن بهترین نتیجه از عمل ابدومینوپلاستی نیز مانند هر جراحی دیگری نیازمند انجام مراقبت ها و اقدامات لازم و مورد نیاز است. به همین دلیل است که جراح زیبایی شکم معمولاً پس از عمل چند توصیه به بیمار می‌ کند که این توصیه ها و آموزش ها شامل موارد زیر می شود:

  • انجام ورزش های سبک مانند پیاده روی از اولین روز بعد از عمل الزامی است. گرفتن نتیجه ای مناسب و بی خطر از جراحی ابدومینوپلاستی نیازمند عدم استراحت مطلق و داشتن تحرک و فعالیت بدنی مناسب و به اندازه خواهد بود.
  • آموزش برای نگهداری و مراقبت از محل های بخیه و لوله‌ های تخلیه به شما داده خواهد شد. این مسئله یکی از مهم ترین مباحث موثر برای جلوگیری از بروز عفونت است.
  • تجویز داروهای مورد نیاز برای تسکین درد و جلوگیری از پیشرفت تورم یا ایجاد عفونت نیز در دستور کار جراح خواهد بود. مصرف به موقع و به اندازه این داروها کلید رفع عوارض جراحی زیبایی شکم است.
  • توصیه های مربوط به تغذیه دوران نقاهت نیز باید جدی گرفته شوند. جراح ابدومینوپلاستی به شما خواهد گفت که چه نوع مواد غذایی را در برنامه غذایی خود بگنجانید.
  • پس از جراحی، هنگام ترخیص، شما باید گن مخصوصی را به صورت محکم دور شکم خود ببندبد. که در برخی مواقع ممکن است نیاز داشته باشید که چند ماه از این گن استفاده نمایید تا عضلات و پوست شکم در جای خود تثبیت شوند.
  • علائم خطرناکی که در صورت بروز باید جدی گرفته شوند، عبارتند از درد، تورم، خونریزی، عفونت و کبودی بیش از حد. در صورت مشاهده هر یک از این موارد به پزشک خود مراجعه کنید یا از وی مشاوره آنلاین بگیرید.
گیف مشاوره آنلاین

هزینه عمل ابدومینوپلاستی

هزینه عمل جراحی زیبایی شکم به عوامل مختلفی از جمله هزینه مرکز جراحی و یا بیمارستانی که در عمل انجام می پذیرد با توجه به پیشرفته بودن تجهیزات و امکانات، هزینه های مربوط به مواد بیهوشی و آزمایش‌های پیش و پس از عمل و دستمزد جراح با توجه به میزان تبحر پزشک و موقعیت جغرافیایی آن بستگی دارد.

بهترین جراح ابدومینوپلاستی کسی است که علاوه بر دریافت هزینه معقول برای انجام عمل زیبایی شکم، خدمات مناسبی را به بیمار ارائه دهد. نکته ای که در رابطه با هزینه عمل زیبایی شکم باید مورد توجه قرار گیرد این است که نوع جراحی ابدومینوپلاستی (کامل یا جزئی) بیش از هر موردی روی قیمت این عمل موثر است.

مراجعه به یک جراح پلاستیک خوب با تجربه بالا در زمینه ابدومینوپلاستی کلید دستیابی به بهترین خدمات در زمینه عمل زیبایی شکم با صرف هزینه مناسب است.

پست مرتبط - هزینه لیپوماتیک شکم پهلو

جراحی ابدومینوپلاستی همزمان با دیگر اعمال زیبایی

جراحی زیبایی شکم را می توان همراه با دیگر اقدامات تهاجمی یا غیر تهاجمی زیبایی اندام به انجام رساند. البته توجه داشته باشید که موفقیت انجام همه این روش ها به صورت همزمان و تنها با یک بار ورود به اتاق عمل، نیازمند انتخاب یک جراح پلاستیک خیلی خوب و حرفه ای است.

به طور کلی محدودیتی در انجام عمل زیبایی شکم به صورت همزمان با دیگر انواع جراحی زیبایی اندام و صورت وجود ندارد، با این حال، نقش مهارت و تجربه جراح در موفقیت نتیجه همه پروسیجرها را نباید نادیده گرفت.

مهم ترین انواع اقدامات زیبایی صورت و بدن که می توانند همزمان با ابدومینوپلاستی به انجام برسند، عبارتند از:

گیف جراحی سینه

جراحی پروتز سینه: بعضی از خانم هایی که از ظاهر اندام خود در ناحیه شکم و پهلو ناراضی هستند، شاید تمایل داشته باشند که همزمان با رفع مشکلات ظاهری این ناحیه، سینه های خوش فرم تری نیز داشته باشند. انجام عمل پروتز سینه همزمان با عمل زیبایی شکم روشی محبوب در میان بانوان است.

لیپوماتیک شکم و پهلو: اصلی ترین کاندیداهای ابدومینوپلاستی افرادی هستند که قبلا چربی های شکمی خود را از دست داده اند و به همین دلیل با مشکل افتادگی عضله و پوست در این ناحیه مواجه شده اند. اما در میان داوطلبان انجام این جراحی ممکن است افرادی باشند که علاوه بر مشکل پوستی و عضلانی در ناحیه شکم، چربی اضافی هم دارند. این اشخاص می توانند لیپوماتیک و ابدو را به صورت همزمان به انجام برسانند.

گیف جراحی زیبایی بدن
گیف تزریقات زیبایی

تزریق چربی به باسن: تزریق چربی به باسن اقدامی است که می تواند همزمان با لیپوماتیک یا ابدومینوپلاستی صورت گیرد. به این صورت که چربی های بیرون کشیده شده در روند این جراحی ها به باسن تزریق می شوند و به افزایش زیبایی و جذابیت اندام فرد کمک می کنند.

اهمیت انتخاب یک جراح زیبایی شکم خوب در تهران

موثرترین نکته ای که در روند جراحی زیبایی شکم وجود دارد، مهارت، تجربه و میزان دانش جراح در رابطه با انجام این عمل است. اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید، این است که پزشک انتخابی شما دارای مدرک فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی باشد. در وهله دوم باید به نمونه کارها و رضایتمندی های بیماران وی دقت کنید. معیار شما برای داشتن انتخاب درست در این زمینه می تواند عضویت جراح مورد نظرتان در انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی کشور باشد.

پروفایل دکتر سهراب مرادی در سایت انجمن پلاستیک

میزان رضایت مندی از نتیجه جراحی شکم

در صورت انجام عمل زیبایی شکم به صورت اصولی در نتیجه انتخاب یک متخصص خوب، این جراحی می تواند رضایت صد درصدی فرد را به همراه داشته باشد. در ادامه می توانید چند نمونه از تصاویر رضایتمندی از ابدومینوپلاستی توسط دکتر سهراب مرادی، جراح فوق تخصصی پلاستیک و زیبایی در تهران را ببینید:

ویس رضایتمندی ابدومینوپلاستی

تصاویر و اسکرین شات های رضایتمندی از عمل زیبایی شکم با دکتر سهراب مرادی را با کلیک روی دکمه زیر ببینید:

سوالات متداول جراحی زیبایی شکم

بسیاری از مخاطبان و کاربران سایت دکتر سهراب مرادی سوالاتی را با ما مطرح می کنند. به دلیل بالا بودن تعداد این پیام ها، تصمیم گرفتیم در این بخش از مقاله برخی از پرسش هایی را که مربوط به موضوع جراحی زیبایی شکم هستند را با شما در میان بگذاریم.

در صورتی که پاسخ سوالات خود را در این مقاله پیدا نکردید، از طریق فرم زیر سوالات خود را برای دکتر سهراب مرادی ارسال کنید و پاسخ دقیق و تخصصی آن ها را در کمترین زمان ممکن بگیرید. در صورتی که سوالی ندارید و تمایل دارید که از مزایای مشاوره رایگان با دکتر سهراب مرادی بهره مند شوید، داخل بخش پیام در فرم زیر ذکر کنید که درخواست مشاوره رایگان دارید تا با شما تماس بگیریم.

نام و نام خانوادگی
شماره موبایل
پیام شما
اطلاعات شما ارسال شد.
دوباره سعی کنید.

برخی از ویدیوهای دکتر سهراب مرادی در رابطه با ابدومینوپلاستی

دکتر سهراب مرادی

دکتر سهراب مرادی

دکتر سهراب مرادی متولد 1362 است. وی در سال 1392 در رشته جراحی عمومی در دانشگاه پذیرفته شد و در سال 98 توانست مدرک و سوختگی خود را از دانشگاه علوم پزشکی تهران اخذ کند.
برچسب ها:
مقالات مرتبط
جراحی لیپوساکشن و هزینه

جراحی لیپوساکشن و هزینه

پس از انجام عمل، با توجه به توصیه پزشک، می توانید 7 تا 10 روز بعد با آب گرم دوش بگیرید. زمان بازگشت به ورزش هایی مانند شنا، تنیس و بسکتبال

آشنایی با عمل جراحی لیپوماتیک

آشنایی با عمل جراحی لیپوماتیک

فرد متقاضی باید تمام جوانب مالی و سلامتی را در نظر بگیرد. با افزایش روز افزون هزینه های پزشکی باید انتظار بالا بودن هزینه جراحی را داشت و متقاضی همواره باید توانایی و آمادگی پرداخت هزینه عمل جراحی را داشته باشد.

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۶ دیدگاه‌ها
  1. سلام من بعد از زایمان شکمم خیلی افتادگی پیدا کرده پوستش می خواستم ببینم میشه با ابدومینوپلاستی درستش کرد یا باید لیپوساکشن انجام بدم؟

    پاسخ
    • سلام باید معاینه بشید. در بسیاری از موارد ممکنه هر دو به صورت همزمان انجام بشن

      پاسخ
  2. آقای دکتر من ابدومینوپلاستی انجام دادم ولی هنوز پوست شکمم ترک و چروک داره. نمی خوام دوباره برم پیش دکتر خودم. شما میتونین ترمیم انجام بدین؟

    پاسخ
    • سلام بله با شماره درج شده داخل عکس زیر تماس بگیرین. شماره منشی هست و بهتون وقت معاینه حضوری رایگان میده.

      گرفتن وقت مشاوره از دکتر مرادی

      پاسخ
  3. بعد از جراحی شکم نتیجه ش بر می گرده؟ و یه سوال دیگه هم داشتم. میشه این عمل و لیپوماتیک رو همزمان انجام بدین؟

    پاسخ
    • سلام به هر حال بعد از جراحی شکم هم باید رژیم غذایی مناسب و ورزش سبک مرتب داشته باشید تا اضافه وزن و در نتیجه افتادگی دوباره پوست شکم پیدا نکنید.

      در جواب سوال دوم: بله میشه لاغری و فرم دهی شکم به صورت همزمان انجام بشن.

      پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *