09127906020
دکتر سهراب مرادی » تزریقات زیبایی » تزریق چربی به باسن | از افسانه تا واقعیت
[reading-time]

تزریق چربی به باسن | از افسانه تا واقعیت

3.2/5 - (6 امتیاز)

به مرور زمان و افزایش سن پوست انسان دچار افتادگی و شل‌شدگی می‌شود که این اتفاق در ناحیه باسن نیز قابل مشاهده است. عمل تزریق چربی به باسن یکی از عمل‌هایی می‌باشد که به فرم‌دهی زیباتر و همچنین برجسته‌تر شدن این ناحیه کمک می‌کند. علاوه بر نکات ذکر شده تزریق چربی به باسن برای افرادی که باسنی صاف دارند نیز کمک می‌کند که فرم‌دهی و برجستگی برای آنها ایجاد شود. در این عمل از قسمت اطراف شکم و بالای ران چربی گرفته شده و به باسن تزریق می‌شود هرچند با ورزش و فعالیت‌های بدنی می‌توان فرم‌دهی به باسن را انجام داد اما در افرادی که اضافه وزن دارند یا به عبارتی چربی مقاوم در بدن خود دارند، با ورزش به آسانی به نتیجه دلخواه خود نمی‌رسند پس تزریق چربی به باسن بهترین روش برای ‌فرم‌دهی به باسن برای این افراد است.

مراحل تزریق چربی به باسن

مراحل تزریق چربی به باسن

در قدم اول از چربی‌های قسمت‌های متفاوت بدن مانند ران و شکم گرفته می‌شود و این عمل با لیپوساکشن انجام می‌شود. در واقع در اولین مرحله چربی از قسمت‌هایی مانند ران و شکم خود بیمار با لیپوساکشن تخلیه شده و سپس همان چربی به باسن تزریق می‌شود.

در مرحله دوم این چربی برداشته شده باید تصفیه یا به اصطلاح شستشو شود و سپس برای تزریق آماده گردد. این شستشو چربی با مراحل خاصی صورت می‌گیرد.

در مرحله سوم و آخرین مرحله برای تزریق چربی‌های تصفیه شده به باسن، پزشک معالج برش‌هایی ایجاد می‌کند که این برش‌ها بعد از عمل به سرعت بهبود پیدا کرده و اثری از خود باقی نمی‌گذارند؛ بعد از ایجاد برش‌ها از آن نواحی چربی تزریق می‌شود.

چربی تزریق شده چقدر ماندگاری دارد؟

تزریق چربی به باسن ماندگاری طولانی مدتی دارد و این ماندگاری بیش از تزریق ژل به باسن است به این دلیل که در تزریق چربی به باسن، چربی استفاده شده از بدن خود فرد است و سلول‌های این چربی‌ها تا مدتی طولانی زنده خواهند ماند. در تزریق چربی به باسن در نظر داشته باشید که اگر نوسانات زیادی در وزن خود داشته باشید، می‌توانید تاثیر عمل را از بین ببرید.

ماندگاری تزریق چربی به باسن علاوه بر نکات ذکر شده به این بستگی دارد که این چربی از کدام ناحیه از بدن گرفته شده باشد و همچنین تکنیک پزشک برای تزریق این چربی چگونه باشد. تزریق چربی با توجه به شرایط جسمانی شما و همچنین شرایط محیطی می‌تواند ماندگاری متفاوتی داشته باشد.

انواع روش‌های تزریق چربی

انواع روش‌های تزریق چربی

استفاده از دستگاه بادی‌جت

در این روش دستگاه بادی‌جت با فشار آب چربی را از بدن جدا می‌کند و علاوه بر روش‌های سنتی که درصد بالایی از سلول‌های چربی از بین می‌روند در این روش هشتاد درصد از سلول‌های چربی برداشته شده زنده می‌مانند و به همین دلیل به تعداد ترمیم بالا احتیاج نیست.

تزریق چربی با دستگاه نانوفت

در این روش ابتدا چربی‌ها با استفاده از دستگاه بادی‌جت برداشته می‌شوند و سپس با استفاده از دستگاه نانوفت غنی و فراوری می‌شوند. چربی به دست آمده از این دستگاه حالتی لطیف و ابریشمی دارد.

عوارض تزریق چربی به باسن

تزریق چربی هنوز هم نسبت به خیلی از روش‌های افزایش حجم به باسن خطر کمتری دارد ولی همچنان نمی‌توان آن را بی‌خطر دانست. در ادامه مطلب تعدادی از این عوارض نام برده شده‌اند.

  • وجود تورم که بهبود آن حداقل سه ماه زمان می‌برد. نتیجه نهایی و اینکه تزریق چربی چقدر تاثیر داشته است نیز پس از سه ماه به صورت کامل مشخص می‌شود.
  • به وجود آمدن کبودی و توده‌های زیر پوستی در نواحی که مکش چربی انجام شده است.
  • وجود جای زخم و حتی خونریزی از قسمت‌های زخم بعد از تزریق چربی به باسن.
  • به وجود آمدن عفونت در مناطق تزریق چربی.
  • ترک‌خوردگی در مناطقی که چربی به آنها تزریق شده است.
  • نامتقارن بودن باسن که اغلب به دلیل مهارت ناکافی پزشک معالج ایجاد می‌شود. با بررسی‌های صحیح و همچنین پیدا کردن پزشک ماهر درصد به وجود آمدن این عارضه به صفر می‌رسد.

مزایای تزریق چربی به باسن

فرم بدن و باسن هر فرد بسیار تحت تاثیر ژنتیک می‌باشد. این فرم می‌تواند با ورزش و فعالیت‌های بدنی ترمیم شوند، ولی افرادی هستند که از باسن صاف خود راضی نیستند و به همین دلیل به عمل جراحی و

فرم‌دهی و حجم‌دهی باسن فکر می‌کنند. یکی از راه‌های فرم‌دهی به باسن، تزریق چربی است که نه تنها از دیگر روش‌ها کم خطرتر است بلکه می‌تواند بر اثر ژنتیک غلبه کرده و فرم دلخواه و زیبایی به شما بدهد.
مزایای تزریق چربی عبارتند از:

  • در روش‌های دیگر حجم‌دهی به باسن نتیجه طبیعی که می‌توان در تزریق چربی به باسن به دست آورد را نمی‌توان داشت.
  • فرم و افتادگی باسن بهبود پیدا می‌کند.
  • کمتر بودن ابتلا به عفونت نسبت به دیگر روش‌ها.
  • از بین رفتن چربی‌های اضافی بدن.
  • به دست آوردن زیبایی فرم بدن و همچنین جذابیت.
  • مدت زمان بهبودی سریعتر نسب به دیگر روش‌ها.

مراقبت‌های لازم برای تزریق چربی به باسن

مراقبت‌های لازم برای تزریق چربی به باسن

برای تاثیرگذاری تزریق چربی به باسن و رسیدن به نتیجه مطلوب و مشاهده نتیجه نهایی باید تعدادی نکات رعایت شوند که اولین این نکات استراحت و عمل به نکات ذکر شده از طرف دکتر شما می‌باشد.

بعد از عمل اگر این مشکلات را داشتید حتما به دکتر خود مراجعه کنید:

  • احساس درد در ناحیه تزریق چربی
  • مشاهده هرگونه مشکل عجیب یا هرگونه عارضه غیر طبیعی
  • بعد از عمل حتما از بالشت‌های دوناتی استفاده کنید و با مشورت با دکتر خود می‌توانید ماساژ هم داشته باشید.
  • توصیه می‌شود که تا دو هفته بعد از عمل و تزریق چربی استراحت کنید و از فعالیت سنگین و ورزش دوری کنید.
  • داروهای تجویز شده دکتر خود را به موقع مصرف کنید تا از عوارضی مانند عفونت زخم‌ها و درد جلوگیری کنید.
  • قبل از عمل حتما درباره انتخاب معالج و پزشک متخصص خود اطمینان حاصل کنید تا با یک انتخاب درست از هرگونه عوارض جلوگیری کرده باشید.
  • تا مدتی روی باسن خود ننشینید و برای استراحت به پهلو دراز بکشید.
  • در طولانی مدت از افزایش وزن یا کاهش وزن خود مراقبت کنید چون همانطور که گفته شد نوسانات وزن ماندگاری تزریق چربی به باسن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نتیجه‌گیری

یکی از راه‌حل‌های فرم‌دهی به بدن مخصوصا قسمت کمر و باسن، تزریق چربی به باسن می‌باشد که علاوه بر کم‌خطر بودن این روش نسبت به دیگر روش‌های حجیم سازی باسن، به بدن شما فرم زیبا و جذابیت هدیه می‌دهد. تزریق چربی به باسن یکی از راه‌حل‌های رفع افتادگی باسن با افزایش سن و همچنین رفع صافی باسن است.

دکتر سهراب مرادی

دکتر سهراب مرادی

دکتر سهراب مرادی متولد 1362 است. وی در سال 1392 در رشته جراحی عمومی در دانشگاه پذیرفته شد و در سال 98 توانست مدرک و سوختگی خود را از دانشگاه علوم پزشکی تهران اخذ کند.
مقالات مرتبط
تفاوت فیلر و بوتاکس چیست؟

تفاوت فیلر و بوتاکس چیست؟

جراحی یک روش دائمی برای زاویه دهی صورت است. اما لیفت با نخ، تزریق چربی و بوتاکس روش های غیر دائمی برای زاویه دهی صورت هستند.

آشنایی کامل با بوتاکس زیر بغل

آشنایی کامل با بوتاکس زیر بغل

بلافاصله پس از تزریق بوتاکس می توانید فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید. معمولا بین 2 تا 4 روز طول می کشد تا نتایج خود را مشاهده کنید

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *