09127906020
دکتر سهراب مرادی » جراحی زیبایی سینه » راهنمای کامل عمل ماموپلاستی + عکس نمونه کار
[reading-time]

راهنمای کامل عمل ماموپلاستی + عکس نمونه کار

1.5/5 - (2 امتیاز)

عمل کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی یکی از رایج ترین جراحی های زیبایی است که امروزه توسط جراحان پلاستیک انجام می شود. داشتن سینه های بزرگ می تواند مشکلات جدی را برای افراد در پی داشته باشد و روی کیفیت زندگی آن ها تاثیر زیادی بگذارد. در این مقاله همه چیز درباره ماموپلاستی را توضیح داده ایم. شما همچنین می توانید نمونه کار ماموپلاستی بهترین دکتر ماموپلاستی در تهران را در ادامه ببینید. برخی از مهم ترین عناوین این مطلب عبارتند از:

ماموپلاستی چیست؟

ماموپلاستی یا mammoplasty بهترین روش برای کاهش سایز سینه های خانم هاست. این اقدام باید حتما توسط یک فوق تخصص جراحی پلاستیک انجام شود تا بتوان انتظار دریافت بهترین نتیجه ممکن از انجام آن را داشت. مهم ترین مزیت ماموپلاستی این است که با کاهش اندازه سینه ها دیگر مشکلاتی نظیر کمر درد، گردن درد یا حتی احساس سنگینی زیاد بر روی شانه ها برای فرد وجود نخواهد داشت.

اگر دارای سینه های بزرگی هستید، می توانید برای کاهش ناراحتی هایی مانند کمردرد، درد گردن و یا رسیدن به اندازه سینه متناسب با اندام خود، جراحی ماموپلاستی را انجام دهید. انجام عمل کوچک کردن سینه ها نه تنها به از بین بردن چنین مشکلات فیزیکی کمک شایانی می کند، در افزایشاعتماد به نفس شما نیز تاثیر بسیاری خواهد داشت.

نمونه کار ماموپلاستی

شما می توانید در این بخش عکسهای ماموپلاستی (جراحی کوچک کردن سینه) را ببینید و برای انتخاب بهترین دکتر ماموپلاستی تصمیم گیری کنید. برای دیدن این تصاویر روی بنر زیر کلیک کنید:

نمونه-کار-ماموپلاستی

انواع ماموپلاستی

ماموپلاستی به دسته ای از جراحی های سینه گفته می‌شود که هدف از آنها، تغییر شکل یا تغییر سایز سینه ها است. دو نوع کلی از ماموپلاستی وجود دارد: ماموپلاستی تقویتی که برای افزایش سایز سینه ها، تغییر شکل و یا تغییر بافت سینه ها انجام می‌شود. این روش معمولا شامل کاشت با دستگاه های مخصوص کاشت سینه است. ماموپلاستی کاهشی نوع دیگری از این جراحی ها است که برای کاهش اندازه، تغییر شکل و یا تغییر بافت سینه ها انجام می‌شود. این نوع از جراحی شامل برداشتن قسمتی از بافت سینه است.

اهداف و مزایای جراحی ماموپلاستی

برخی از زنان به خاطر بزرگی بیش از حد و افتادگی سینه هایشان دچار برخی از مشکلات جسمی و روحی می شوند، که در ادامه برخی از این مشکلات را ذکر خواهیم کرد:

  • سنگینی سینه ها باعث احساس درد در گردن، کتف و شانه ها می شود.
  • انجام فعالیت های ورزشی به دلیل بزرگ بودن بیش از حد سینه ها دشوار می شود.
  • فرم و استایل بدن برهم می خورد و پوشیدن بسیاری از لباس های دلخواه دشوار می شود.
  • اعتماد به نفس برخی از زنان به دلیل نارضایتی از فرم ظاهری سینه هایشان ممکن است، کاهش یابد.
  • در کل باید گفت هدف از جراحی ماموپلاستی، تغییر سایز سینه به منظور متناسب سازی اندازه آن ها با فرم بدن است.
روند ماموپلاستی

بسیاری از افرادی که اقدام به عمل جراحی ماموپلاستی می کنند، پس از انجام عمل احساس رضایتمندی دارند و بسیاری از مشکلاتی که به علت بزرگی پستان هایشان با آن مواجه بودند به مرور زمان رفع خواهند شد. ماموپلاستی در ابتدا برای رهایی بانوان از اضافه وزن ابداع شد اما به تدریج برای اهداف زیبایی و تناسب اندام، مورد استفاده قرار گرفت. فشارهای شدیدی از طرف جامعه، خانواده و… به زنان وارد می‌شود تا از استانداردهای زیبایی پیروی کنند.

بخشی از این فشار و هجمه، داشتن سینه های زیبا و خوش فرم است. البته ما اهمیتی به توقعات جامعه از زنان نمی‌دهیم اما زیبایی و داشتن تناسب اندام، سبب افزایش چشمگیر اعتماد به نفس در خانم ها می‌شود. مامو پلاستی هم در راستای کوچک کردن سینه ها و هم با هدف بزرگ کردن آنها انجام می‌شود اما موضوع بحث امروز ما جراحی کوچک کردن سینه است. با ما همراه باشید تا به بررسی زوایای مختلف این قضیه بپردازیم.

نحوه انجام عمل کوچک کردن سینه

ماموپلاستی (جراحی کوچک کردن سینه) معمولا از طریق برش روی سینه ها و برداشتن چربی های اضافی، بافت غده و پوست انجام می‌شود. در برخی از موارد، چربی های اضافی ممکن است توسط لیپوساکشن خارج شود. لیپوساکشن به ویژه در مواقعی کاربرد دارد که بزرگی سینه تنها به خاطر چربی اضافی است و پوست آن ایرادی ندارد. به طور کلی تکنیک انتخابی پزشک با توجه به شرایط هر فرد، ترکیب سینه، میزان کاهش سایز لازم و همچنین ترجیحات شخصی بیمار، تعیین می‌شود.

در عمل ماموپلاستی از طریق برداشتن بخشی از بافت اضافی سینه، شکل پستان ها تغییر، سایز آن ها کاهش و پوزیشن نوک سینه فرمی ایده آل می یابد. برداشتن بافت اضافی در عمل ماموپلاستی به روش ها و تکنیک های مختلفی انجام می پذیرد. این که جراح از چه تکنیکی برای انجام عمل ماموپلاستی استفاده کند، به سلیقه فردی که قرار است تحت عمل جراحی قرار بگیرد و همچنین شرایط فیزیولوژیکی بدن او بستگی دارد.

البته یک جراح حاذق ماموپلاستی پیش از انجام عمل بهترین روش انجام آن را با توجه به شرایط فیزیکی بیمار و نیز مسائل مرتبط با سلامتی او به وی پیشنهاد می دهد. رایج ترین عمل ماموپلاستی معمولا به این شیوه انجام می پذیرد که برش جراحی از اطراف هاله نوک سینه تا پایین چین های قرار گرفته در بین قفسه سینه و پستان زده می شود. در ابتدای عمل، نوک پستان ها و هاله دورشان از هم باز می شوند و پس از برداشتن بافت اضافی، مجددا به هم بخیه زده خواهند شد. برای کوچک کردن سینه ها نیاز به انجام عمل جراحی است که حدود دو ساعت به طول می انجامد.

عوارض ماموپلاستی

ماموپلاستی نیز مانند سایر عمل های زیبایی ممکن است عوارضی را با خود همراه داشته باشد. عوارض و خطرات ماموپلاستی در صورت انتخاب بهترین جراح پلاستیک و نیز میزان رعایت مراقبت های بعد از عمل، پس از انجام عمل ماموپلاستی به حداقل و حتی صفر خواهند رسید. در ادامه برخی از عوارض عمل جراحی کوچک کردن سینه به روش ماموپلاستی را مشاهده می کنید:

  • باقی ماند اسکار و جای بخیه جراحی
  • عفونت، خونریزی، خطرات بیهوشی کامل
  • آسیب دیدن بافت های عمقی و ساختار پستان و یا عدم تقارن سینه ها، در صورت عدم مهارت پزشک
  • حساسیت داشتن و واکنش نشان دادن بدن به داروها (لازم است پیش از انجام عمل، پزشک تست حساسیت های دارویی را انجام دهد).
  • خون و مایعات جمع شده زیر پوست به خاطر عمل حتما باید تخیله گردد. در غیر این صورت مشکل هماتوم یا سروما (تجمع مایع در بدن) پیش می آید.

در ادامه به توضیح برخی از مهم ترین انواع عوارض جراحی کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی اشاره کرده ایم:

عفونت بعد از ماموپلاستی

احتمال بروز عفونت بعد از عمل ماموپلاستی در صورت انتخاب بهترین جراح زیبایی سینه بسیار پایین است. همچنین انتخاب جراحی که در بیمارستان های معتبر و شناخته شده ای جراحی های زیبایی خود را انجام می دهد نیز موثر خواهد بود. قبل و بعد از جراحی، آنتی بیوتیک هایی جهت پیشگیری از بروز عفونت زخم در نظر گرفته می شود. برای جلوگیری از ایجاد عفونت در عمل ماموپلاستی، پیش و پس از جراحی زیبایی سینه پزشک جراح پلاستیک، آنتی بیوتیک هایی را برای بیمار در نظر خواهد گرفت.

ورم سینه بعد از عمل ماموپلاستی

تورم جزء جدا نشدنی هر گونه جراحی پلاستیک است. زمانی که پزشک بر روی پوست بدن شما تغییراتی را به کمک روش های تهاجمی ایجاد می کند، یکی از واکنش های طبیعی بدن نسبت به آن، بروز ورم خواهد بود. ورم سینه بعد از عمل ماموپلاستی هم یکی از طبیعی ترین عوارض جراحی کوچک کردن سینه بوده و در صورت مشاهده آن نیازی به نگرانی نیست.

باز شدن بخیه در ماموپلاستی

جای بخیه عمل ماموپلاستی و احتمال باز شدن آن یکی از نگرانی های جدی افرادی است که به تازگی تحت این عمل جراحی دشوار قرار گرفته اند و یا تصمیم به انجام این عمل جراحی دارد. اما موضوعی که واضح است، این است در صورت استفاده دکتر از نخ بخیه مناسب و انجام بخیه زنی به شکلی اصولی و حرفه ای و از همه مهم تر رعایت موارد توصیه شده در دوران نقاهت، از باز شدن بخیه ماموپلاستی به طور قطع جلوگیری خواهد شد.

اقدامات قبل از ماموپلاستی

برای این که بهترین نتیجه را از جراحی کوچک کردن سینه بگیرید باید از نظر بدنی برای این عمل آماده باشید. بنابراین دستورالعمل های جراح خود را قبل و بعد از عمل دنبال کنید. در ادامه برخی از مهم ترین اقداماتی که باید قبل از جراحی ماموپلاستی در برنامه خود قرار دهید، آورده شده اند:

  • قبل از جراحی، خانه خود را برای شرایط پس از عمل، آماده کنید و این موارد را در دسترس داشته باشید: مقدار زیادی کمپرس سرد (یخ)، پارچه  و حوله های تمیز، پیراهن های گشاد و راحت، پمادها یا کرم های مخصوصی که توسط جراح شما برای موضع عمل توصیه شده است.
  • همچنین برنامه ریزی کنید که اگر در بیمارستان نمی‌مانید، شخصی شما را به خانه برساند و شب اول پس از عمل را کنار شما بماند.

مراقبت های بعد از ماموپلاستی

تعیین کننده نتیجه نهایی عمل کوچک کردن سینه به روش ماموپلاستی، مراقبت های دوره نقاهت عمل ماموپلاستی است. رعایت اصول دوره نقاهت عمل ماموپلاستی می تواند فرم سینه عمل شده را به بهترین شکل ممکن حفظ و از بروز عوارض و خطرات عمل جلوگیری به عمل آورد.

  • دو هفته به صورت مطلق استراحت کنید.
  • چهار تا شش هفته از انجام فعالیت های بدنی سنگین، رفتن به استخر و ورزش خودداری کنید.
  • بهداشت محل بخیه های ماموپلاستی را به شدت رعایت نمایید. محل بخیه ها باید خشک باقی بماند و از دستکاری زخم های پس از جراحی به شدت بپرهیزید.
  • در صورت خشک بودن پوست پستان، از کرم های آبرسان و مرطوب کننده استفاده نمایید.
  • بیمار باید سعی کند از دراز کشیدن طولانی مدت در هفته های اولیه خودداری کند و تنها در حالت طاق باز و روی کمر دراز بکشد.
  • آب زیاد بنوشید. استفاده از نوشیدنی ها و غذاهای آبکی می تواند کمک بسیار زیادی در کاهش دوران نقاهت ماموپلاستی داشته باشد.
  • مصرف نمک و مواد حاوی سدیم را به حداقل برسانید و نیز به محض برزو هر مشکلی، پزشک جراحش را در جریان قرار دهید.
  • فقط از سوتین هایی که طبی هستند و پزشک آن را تجویز کرده است استفاده کنید.

هزینه عمل کوچک کردن سینه

میزان هزینه ماموپلاستی بر اساس برخی از فاکتورها ممکن است متغیر باشد؛ عواملی مانند دستمزد جراح با توجه به حاذق بودن وی، هزینه های بیمارستان یا کلینیکی که جراحی در آن انجام خواهد پذیرفت، هزینه تجهیزات اتاق عمل، میزان بزرگی سینه و تغییراتی که باید ایجاد شوند، بر قیمت نهایی تاثیرگذار خواهد بود.

همچنین در بسیاری از موارد، خانمی که دارای سینه های خیلی بزرگی است، به طور همزمان از مشکل افتادگی سینه نیز رنج می برد. در برخی موارد حتی ممکن است مشکل عدم تقارن میان دو سینه نیز در وضعیت وی مشهود باشد. به همین دلیل امروزه بیشتر خانم هایی که قصد کوچک کردن سینه های خود را دارند، به انجام همزمان این جراحی با دیگر عمل های زیبایی پستان مانند لیفت سینه روی آورده و همه مشکلات سینه های خود را به صورت یک جا برطرف می کنند. این مورد هم می تواند باعث افزایش هزینه عمل کوچک کردن سینه شود.

هزینه ماموپلاستی

بهترین جراح ماموپلاستی در تهران

برای انتخاب بهترین جراح زیبایی سینه در تهران راه های مختلفی وجود دارد. اما در این میان باید به ویژگی های مختلفی از جمله تجربه، مهارت، میزان دانش، مدرک تحصیلی، بیمارستان محل عمل پزشک، هزینه دریافتی وی برای انجام عمل ماموپلاستی و نمونه کارهای جراحی کوچک کردن سینه انجام شده توسط او توجه ویژه ای داشت. انتخاب نادرست جراح ماموپلاستی می تواند تاثیر بسیار منفی بر روی اندام شما بگذارد و شاید به این ترتیب عوارضی را تجربه کنید که اصلا طبیعی نیستند.

دکتر سهراب مرادی

دکتر سهراب مرادی

دکتر سهراب مرادی متولد 1362 است. وی در سال 1392 در رشته جراحی عمومی در دانشگاه پذیرفته شد و در سال 98 توانست مدرک و سوختگی خود را از دانشگاه علوم پزشکی تهران اخذ کند.
برچسب ها:
مقالات مرتبط
بهترین جراح پروتز سینه در تهران

بهترین جراح پروتز سینه در تهران

پیشنهاد ما به شما دکتر سهراب مرادی است. ایشان بهترین جراح پروتز سینه در تهران بوده و با داشتن نمونه کارهایی بسیار موفق و تجربه کاری زیاد در زمینه زیبایی علی‌الخصوص پروتز سینه یکی از برجسته ترین پزشک ها در تهران می‌باشند.

مزایا و معایب ماموپلاستی

علاوه بر این بر خلاف بسیاری از عمل های زیبایی سینه که پس از عمل تقارن آن ها از بین می رود، ماموپلاستی تقارن کاملی را ایجاد می کند

جراحی زیبایی بزرگ کردن پستان

جراحی زیبایی بزرگ کردن پستان

اولین روش برای جراحی بزرگ کردن پستان، قرار دادن پروتز است که بسیار کاربردی است. پروتز که از طریق یک برش از نوک سینه تا پایین سینه قرار می گیرد

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *