09127906020
دکتر سهراب مرادی » تزریقات زیبایی » آشنایی کامل با بوتاکس زیر بغل
[reading-time]

آشنایی کامل با بوتاکس زیر بغل

Rate this post

عرق کردن یک فرآیند طبیعی است که همه ما تقریباً به صورت روزانه و به درجات مختلف تحت آن قرار می گیریم. اما، افرادی هستند که بسیار بیشتر از دیگران عرق می کنند و بسیار بیشتر از آن سالم هستند. برای آن ها، دریافت درمان پزشکی از اهمیت بالایی برخوردار است تا آب و سدیم بیشتری از

بدن خود از دست ندهند. بوتاکس زیر بغل از جمله این درمان های پزشکی است که برای جلوگیری از تعریق بسیار مناسب است. تزریق بوتاکس توانایی مسدود کردن انتقال دهنده های عصبی را دارد که به غدد عرق شما هشدار می دهند تا فعال شوند و در نتیجه تعریق بیش از حد در ناحیه تحت درمان را کاهش و کنترل می کند.

بوتاکس زیر بغل می تواند تعریق بیش از حد را تا بیش از 80٪ کاهش دهد. این یک درمان غیر تهاجمی است که به دلیل خطرات کمتر و زمان بهبودی کوتاه، همیشه بر درمان های جراحی ترجیح داده می شود.

لازم نیست بخش زیادی از زمان خود را به این فرآیند اختصاص دهید زیرا می توان آن را در عرض 10-15 دقیقه تکمیل کرد.

بوتاکس زیر بغل

بوتاکس چیست؟

بوتاکس و پرکننده‌ های پوستی، درمان‌های زیبایی هستند که از طریق تزریق معمولاً در مطب پزشک انجام می‌شوند. آن ها کم تهاجمی هستند، به این معنی که شامل جراحی نمی شوند.

بوتاکس یک نوروتوکسین است که از میکروب هایی که باعث بوتولیسم (نوعی مسمومیت غذایی) می شوند، ساخته می شود. اما نگران نباشید، اگر به طور مناسب توسط یک متخصص پزشکی استفاده شود بی خطر است.

بوتاکس به عنوان یک درمان زیبایی برای صاف کردن چین و چروک های صورت با فلج موقت ماهیچه ها شناخته شده است. پزشکان همچنین از بوتاکس برای درمان بیماری‌های عصبی عضلانی مانند میگرن، اسپاسم عضلانی و هیپرهیدروزیس استفاده می‌کنند، وضعیتی که با تعریق غیرطبیعی و بیش از حد مشخص می‌شود.

اگر تعریق شما با داروهای ضد تعریق بهبود نیابد، ممکن است کاندیدای بوتاکس باشید. بوتاکس توسط FDA برای افرادی که بیش از حد از زیر بغل عرق می کنند تایید شده است. همچنین ممکن است برای کاهش تعریق در نواحی دیگر مانند دست‌ها، پاها و صورت استفاده شود.

تزریق بوتاکس برای درمان تعریق چگونه عمل می کند؟

تزریق بوتاکس از آزاد شدن انتقال دهنده عصبی استیل کولین جلوگیری می کند، که با غدد عرق شما متصل می شود تا سیگنال آزاد شدن عرق را بدهد.

به طور معمول، هنگامی که دمای بدن شما افزایش می یابد، سیستم عصبی شما غدد عرق را فعال می کند. به این ترتیب بدن شما به طور خودکار خود را خنک می کند. اما در افراد مبتلا به هایپرهیدروزیس، اعصابی که به غدد عرق سیگنال می دهند بیش فعال هستند.

هنگامی که تزریق بوتاکس را مستقیماً در ناحیه ای از بدن خود دریافت می کنید که معمولاً عرق می کند، اعصاب بیش فعال شما اساساً فلج می شوند. وقتی اعصاب شما نمی توانند به غدد عرق شما سیگنال دهند، عرق نمی کنید. با این حال، بوتاکس فقط از تعریق در ناحیه خاصی که در آن تزریق می شود جلوگیری می کند.

تزریق بوتاکس برای درمان تعریق چگونه عمل می کند؟

بوتاکس برای از بین بردن تعریق کدام نواحی بدن مناسب است؟

در حال حاضر بوتاکس فقط برای درمان تعریق زیر بغل تایید شده است. دانشمندان نتایج متفاوتی یافته‌اند، اما شواهد زیادی وجود دارد که بوتاکس می‌تواند تولید عرق زیر بغل را تا بیش از ۵۰ درصد برای حداقل ۶ ماه کاهش دهد. اما پزشکان از آن برای درمان سایر نواحی بدن استفاده می کنند.
تعداد محدودی از تحقیقات اثربخشی بوتاکس برای تعریق کف دست را بررسی کرده اند؛ آن ها دریافته اند که بوتاکس ممکن است تعریق را تقریباً 25 تا 50 درصد برای 3 هفته تا 6 ماه کاهش دهد.

همچنین تعداد بسیار محدودی از تحقیقات متخصصان نشان داده است که بوتاکس ممکن است به درمان تعریق صورت کمک کند. همچنین نشان داده اند که بوتاکس می تواند تعریق صورت را به مدت 5 تا 6 ماه کاهش دهد و شایع ترین عارضه جانبی آن فلج شدن عضلات پیشانی است.
بوتاکس ممکن است به کنترل تعریق در کف پا کمک کند، با این حال مطالعات پزشکان انجام شده است. همچنین مورد استفاده نیز قرار گرفته شده و اثر بخشی مناسبی نیز داشته است.

نحوه انجام و تزریق بوتاکس:

  • تزریق بوتاکس یک روش ساده و سریع است که درست در مطب دکتر زیبایی انجام می شود. پزشکان معمولاً از شما می خواهند که یک پیراهن آستین کوتاه بپوشید و 2 یا 3 روز قبل از قرار ملاقات از اصلاح زیر بغل خودداری کنید. اگر داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنید، ممکن است پزشک از شما بخواهد که چند روز قبل از تزریق خود را قطع کنید تا از کبودی جلوگیری شود. در مورد داروهایی که مصرف می کنید به پزشک خود اطلاع دهید و مصرف هیچ دارویی را متوقف نکنید مگر اینکه پزشک به شما بگوید.
  • همچنین ممکن است پزشک شما پوشیدن پیراهن تیره رنگ را برای جلوگیری از رنگ روی آن توصیه کند.
  • همچنین قرار ملاقات شما احتمالاً حدود 45 دقیقه طول می کشد، اما تزریق فقط 20 تا 30 دقیقه طول می کشد.
  • تزریق بوتاکس زمانی بهترین نتیجه را دارد که توسط یک پزشک با تجربه انجام شود. تزریق زیاد طول نمی کشد و می توان در طی یک بازدید مطب تکمیل کرد. یک متخصص پوست شما را با جوهر علامت گذاری می کند و با استفاده از یک سوزن ظریف، داروی بوتاکس را درست زیر سطح پوست تزریق می کند. شما 15 تا 20 تزریق دریافت خواهید کرد که یک الگوی شبکه ای در اطراف منطقه مورد نظر شما ایجاد می کند. برخی از کلینیک ها ممکن است میزان بوتاکس بیش تر به شما بدهند.
  • پزشک ممکن است چیزی برای جلوگیری از درد به شما بدهد، مانند یخ یا یک عامل بی حس کننده.
  • به محض اتمام تزریق بوتاکس می توانید به کار و زندگی عادی خود بازگردید. احتمالاً پزشک از شما می‌خواهد که یک قرار ملاقات بعدی برای بررسی و بررسی نقاط از دست رفته تعیین کنید.

نحوه انجام و تزریق بوتاکس

اثرات بوتاکس چگونه است؟

بلافاصله پس از تزریق بوتاکس می توانید فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید. معمولا بین 2 تا 4 روز طول می کشد تا نتایج خود را مشاهده کنید و 2 هفته طول می کشد تا تزریق ها اثر کامل داشته باشند.

اثرات بوتاکس موقتی است، به این معنی که در آینده به تزریق بیشتری نیاز خواهید داشت. برای تعریق زیر بغل، تزریق تقویت کننده معمولاً هر 7 تا 16 ماه یکبار مورد نیاز است. نتایج ممکن است برای دست ها و پاها طولانی نباشد و ممکن است لازم باشد درمان خود را بعد از حدود 6 ماه تکرار کنید.

نکات مهمی که پس از بوتاکس باید رعایت شوند؟

  • شما باید بتوانید بلافاصله پس از عمل به خانه بروید. به طور کلی، مراقبت های بعدی کمی مورد نیاز است. ممکن است برای روز بعد یا بیشتر در اطراف ناحیه تحت درمان احساس حساسیت داشته باشید.
  • پزشک احتمالاً از شما می خواهد که حدود 2 هفته پس از ویزیت، پس از تأثیر کامل بوتاکس، آن را پیگیری کنید. ممکن است برای درمان لکه های از دست رفته به یک روش اضافی نیاز داشته باشید.
  • پزشکان اغلب توصیه می‌کنند از دئودورانت‌ها یا محصولاتی که دارای عطر در زیر بغل شما هستند به مدت 12 تا 24 ساعت برای جلوگیری از تحریک خودداری کنید. اجتناب از ورزش شدید و حمام آب گرم به مدت 1 تا 2 روز نیز ممکن است کمک کننده باشد.

خطرات و عوارض بوتاکس زیر بغل چیست؟

مطالعات بسیاری برای ارزیابی ایمنی بوتاکس برای تعریق زیر بغل انجام شده است. اکثر مردم آن را به خوبی تحمل می کنند. مطالعات کمتری ایمنی بوتاکس را هنگام تزریق در سایر قسمت های بدن برای توقف تعریق بررسی کرده اند.

عوارض جانبی احتمالی عبارتند از:

  • درد یا کبودی در محل تزریق
  • تحریک پوست
  • خون ریزی
  • سردرد
  • علائم آنفولانزا
  • افتادگی پلک (برای تزریق صورت)
  • خشکی چشم یا اشک ریزش (برای تزریق صورت)
  • فلج صورت (برای تزریق صورت)

عوارض جانبی جدی تزریق بوتاکس بسیار نادر است. عوارض جانبی جدی زمانی رخ می دهد که بوتاکس کل بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد. این می تواند ساعت ها، روزها یا هفته ها پس از تزریق شما اتفاق بیفتد. عوارض جانبی نادر اما جدی عبارتند از:

  • ضعف عضلانی در کل بدن
  • مشکل در دیدن
  • مشکل در تنفس
  • از دست دادن کنترل مثانه

سخن و نتیجه نهایی:

پیامد های بوتاکس بسیار گسترده است و هر روز مطالعات بیش تری انجام می شود تا بفهمیم چگونه می تواند به ما کمک بیشتری کند. درست است که عوارض جانبی خاصی در مورد بوتاکس زیر بغل وجود دارد، اما اگر آن را از یک کلینیک پزشکی معتبر و تحت نظارت یک متخصص پوست معتبر انجام دهید، می توانید به راحتی این عوارض را کاهش دهید.

در طول فرآیند مشاوره در مورد سابقه پزشکی خود کاملاً صادق باشید. این یعنی این که پزشک خود را از همه چیز مطلع کنید، از تصادفات بزرگ گرفته تا آلرژی های جزئی و داروهایی که استفاده می کنید.

جنبه غیر تهاجمی، سریع و بسیار موثر مرتبط با بوتاکس زیر بغل، آن را به درمانی مطلوب و مناسب تبدیل می کند. با این حال، هزینه و عوارض جانبی قبل از انجام بوتاکس نیز باید در نظر گرفته شود.

دکتر سهراب مرادی

دکتر سهراب مرادی

دکتر سهراب مرادی متولد 1362 است. وی در سال 1392 در رشته جراحی عمومی در دانشگاه پذیرفته شد و در سال 98 توانست مدرک و سوختگی خود را از دانشگاه علوم پزشکی تهران اخذ کند.
مقالات مرتبط
تفاوت فیلر و بوتاکس چیست؟

تفاوت فیلر و بوتاکس چیست؟

جراحی یک روش دائمی برای زاویه دهی صورت است. اما لیفت با نخ، تزریق چربی و بوتاکس روش های غیر دائمی برای زاویه دهی صورت هستند.

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *