09127906020
دکتر سهراب مرادی » تزریقات زیبایی » هر آنچه که باید در مورد روش لیفت باسن بدانید
[reading-time]

هر آنچه که باید در مورد روش لیفت باسن بدانید

Rate this post

لیفت باسن چیست؟

لیفت باسن یک عمل زیبایی محبوب است که شامل انتقال چربی برای کمک به ایجاد پری بیشتر در باسن شما می‌شود. اگر در مورد لیفت باسن شنیده‌اید و در مورد نتایج دائمی‌تر آن کنجکاو هستید، در مورد این روش و نحوه پیدا کردن یک پزشک خوب و معتبر بیشتر بخوانید تا مطمئن شوید که انجام آن برایتان ایمن است.

روش لیفت باسن

لیفت باسن شامل پیوند چربی است که به دلیل نتایج طبیعی آن قابل توجه است. این روش شامل مراحل زیر است:

  • این روش معمولاً تحت بیهوشی انجام می‌شود، اما در روش هایی که حجم کمتری از چربی منتقل می‌شود، ممکن است تنها با بی حسی موضعی (داروهای بی حس کننده) انجام شود.
  • سپس جراح شما از لیپوساکشن برای برداشتن چربی از سایر نواحی بدن مانند باسن، شکم و ران استفاده می‌کند. لیپوساکشن به خودی خود شامل ایجاد برش هایی در پوست و سپس استفاده از یک لوله برای برداشتن چربی از بدن است.
  • ذخایر چربی که به تازگی از بدن شما خارج شده اند، تصفیه شده و برای تزریق به باسن شما آماده می‌شوند.
  • جراح شما با تزریق چربی فرآوری شده به نواحی خاصی از باسن برای ایجاد ظاهری گردتر و کامل تر کار را تمام می‌کند. آنها سه تا پنج برش در اطراف باسن برای انتقال چربی ایجاد می‌کنند.
  • هر دو برش لیپوساکشن و انتقال چربی با بخیه بسته می‌شوند. سپس جراح شما یک لایه فشرده بر روی نواحی آسیب دیده پوست اعمال می‌کند تا خطر خونریزی شما را به حداقل برساند.
هر آنچه که باید در مورد روش لیفت باسن بدانید

مزایای جراحی لیفت باسن

بر خلاف سایر اشکال جراحی باسن، مانند کاشت ایمپلنت های سیلیکونی باسن، لیفت باسن برای ارائه نتایج طبیعی تر و همچنین ایجاد گردی بیشتر در ناحیه باسن شما تبلیغ می‌شود. همچنین لیفت باسن می‌تواند به رفع برخی از مسائل، مانند افتادگی و بی شکلی که گاهی با افزایش سن رخ می‌دهند، کمک کند. 

یکی دیگر از مزایای لیفت باسن این است که در مقایسه با ایمپلنت های سیلیکونی باسن، خطر عفونت کمتری وجود دارد. این پروفیل ایمنی بهتری نسبت به سایر مواد مانند درزبندی سیلیکونی و درزگیرها دارد که گاهی به طور غیرقانونی توسط افرادی که صلاحیت انجام این روش را ندارند به باسن تزریق می‌شود.

با وجود این مزایا، برخی عوارض جانبی جدی وجود دارد که باید در نظر گرفت.

عوارض جانبی لیفت باسن

لیفت باسن برزیلی ممکن است خطرات کمتری را در مقایسه با سایر جراحی‌ها مانند کاشت باسن سیلیکونی به همراه داشته باشد. با این حال، مانند هر عمل جراحی، این روش خطر عوارض جانبی دارد – برخی از آنها بسیار جدی است. این شامل:

  • جای زخم
  • درد
  • توده های زیر پوست در نواحی مکش شده یا تزریق شده
  • از دست دادن پوست در نواحی تحت درمان به دلیل عفونت عمیق

هنگامی که این روش به اشتباه انجام شود، چربی تزریق شده می‌تواند وارد سیاهرگ های بزرگ باسن شده و سپس به ریه ها برود، این موضوع می‌تواند باعث ناراحتی تنفسی شود.

یکی دیگر از عوارض جانبی شناخته شده ناتوانی باسن شما در جذب ذخایر چربی پیوند شده است. مقدار معینی از چربی تزریق شده توسط بدن تجزیه شده و جذب می‌شود. گاهی اوقات ممکن است به یک یا دو روش اضافی نیاز داشته باشید.

برای کمک به به حداقل رساندن این خطر، جراح شما ممکن است در اولین بار چربی اضافی وارد کند.

مراقبت های بعد از انجام لیفت باسن

مانند هر جراحی زیبایی، پس از لیفت باسن باید مراقبت های ویژه ای داشته باشید. تا دو هفته پس از جراحی نمی‌توانید روی باسن خود بنشینید و باید به پهلو یا روی شکم بخوابید تا زمانی که ناحیه کاملاً بهبود یابد. باسن شما ممکن است برای چند هفته پس از بهبودی پس از جراحی متورم شود.

به طور کلی، اثرات این جراحی از چند ماه تا سالها باقی می‌ماند. در ابتدا، ممکن است به بیش از یک روش نیاز داشته باشید تا اینکه به نتایج دقیقی که می‌خواهید برسید. همچنین ممکن است تا شش ماه طول بکشد تا شما نتایج کامل عمل اولیه را ببینید.

هزینه لیفت باسن

قیمت لیفت باسن فقط بر اساس دستمزد جراح است، ممکن است همچنان مجبور باشید سایر هزینه‌ها مانند بستری شدن در بیمارستان، بیهوشی و مراقبت‌های پس از آن را هم در نظر بگیرید. همیشه در مورد جراح زیبایی خود تحقیق کنید و مطمئن شوید که آنها دارای مجوز بوده و یکی از بهترین ها هستند.

بیمه لیفت باسن را پوشش نمی‌دهد زیرا از نظر پزشکی ضروری نیست. به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما زمان بهبودی دور از کار را در نظر بگیرید که می‌تواند یک هفته یا بیشتر باشد.

لیفت باسن برای چه کسانی مناسب است؟

هر آنچه که باید در مورد روش لیفت باسن بدانید

همیشه ایده خوبی است که قبل از انجام لیفت باسن با یک جراح زیبایی مشورت کنید. آنها ممکن است شما را برای لیفت باسن مناسب بدانند اگر شما:

  • شکل طبیعی خود را به دلیل سن یا نوسانات وزن از دست داده اید
  • در لباس خود احساس راحتی نکنید
  • ذخایر چربی کافی در باسن و سایر نواحی برای پیوند داشته باشید
  • غیر سیگاری هستید
  • وزن مناسبی دارید
  • به طور کلی یک سبک زندگی سالم داشته باشید که شامل ورزش منظم است
  • هیچ عفونت یا عارضه اخیر مرتبط با جراحی نداشته اید

انواع لیفت باسن

میزان تقاضا برای لیفت باسن در حال افزایش است، اما این بدان معنا نیست که انتخاب های شما در لیفت باسن محدود هستند. در مورد گزینه های زیر با ارائه دهنده خود بحث کنید:

۱. لیفت باسن اسکالپترا

Sculptra نوعی پرکننده پوستی است که برای حجیم کردن پوست به دلیل کاهش حجم طبیعی با افزایش سن استفاده می‌شود. پرکننده اغلب برای چین و چروک صورت استفاده می‌شود.

۲. کاشت باسن سیلیکونی

همانطور که از نام آن پیداست، این روش شامل استفاده از ایمپلنت های سیلیکونی است که در باسن شما قرار می‌گیرد. این روش بسیار تهاجمی تر از لیفت باسن است، اگرچه گاهی اوقات این دو روش با هم استفاده می‌شوند. ایمپلنت‌های سیلیکونی خطر جابجایی طولانی ‌مدت را به همراه دارند، بنابراین احتمالاً در آینده نیاز به انجام مجدد جراحی خواهید داشت.

۳. لیپوساکشن

اگر ذخایر چربی اضافی در ناحیه گلوتئال دارید، گاهی اوقات جراح حذف آنها را به عنوان راهی برای ایجاد گردی بیشتر توصیه می‌کند. این روش فقط بر حذف چربی تمرکز دارد، نه انتقال چربی.

هرگز از تزریق سیلیکون یا هیدروژل برای لیفت باسن استفاده نکنید. چنین تزریق هایی نمی‌توانند نتایج یکسانی را ارائه دهند. اما مهمتر از آن، FDA نسبت به استفاده از آنها به دلیل موارد عوارض جانبی شدید و مرگ هشدار داده است.

چگونه بهترین جراح را پیدا کنم؟

مناسب بودن یک جراح و ارائه دهنده مناسب به یافتن اعتبار و تجربه او بستگی دارد. اکثر ارائه دهندگان مشاوره ارائه می‌دهند که طی آن می‌توانید از آنها در مورد تحصیلات و گواهینامه های هیئت مدیره خود سؤال بپرسید. آنها همچنین باید تصاویری داشته باشند که نمونه هایی از کار آنها را نشان می‌دهد.

مهم است که در این زمینه به قلب خود اعتماد کنید. اگر به نظر می‌رسد یک ارائه دهنده بیش از حد مشتاق انجام این روش با نرخ بسیار ارزان باشد، ممکن است جراح قانونی نباشد یا نتیجه همانی نباشد که مدنظر شماست.

سخن آخر

محبوبیت جراحی لیفت باسن در ایران بسیار افزایش یافته است. همچنین وقتی توسط یک جراح مجرب و دارای گواهی بورد انجام شود، شانس بیشتری برای نتیجه خوب خواهید داشت. قبل از نهایی کردن جراحی آماده باشید و از روند، هزینه ها و زمان بازیابی مطلع شوید.

در حالی که لیفت باسن یک جراحی محبوب است، اما برای همه مناسب نیست. در مورد نتایج مورد نظر و همچنین سابقه سلامتی خود با جراح خود صحبت کنید. او ممکن است این روش یا چیزی متفاوت را توصیه کنند که بهتر با نیازهای شما مطابقت داشته باشد.

دکتر سهراب مرادی

دکتر سهراب مرادی

دکتر سهراب مرادی متولد 1362 است. وی در سال 1392 در رشته جراحی عمومی در دانشگاه پذیرفته شد و در سال 98 توانست مدرک و سوختگی خود را از دانشگاه علوم پزشکی تهران اخذ کند.
مقالات مرتبط
تفاوت فیلر و بوتاکس چیست؟

تفاوت فیلر و بوتاکس چیست؟

جراحی یک روش دائمی برای زاویه دهی صورت است. اما لیفت با نخ، تزریق چربی و بوتاکس روش های غیر دائمی برای زاویه دهی صورت هستند.

آشنایی کامل با بوتاکس زیر بغل

آشنایی کامل با بوتاکس زیر بغل

بلافاصله پس از تزریق بوتاکس می توانید فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید. معمولا بین 2 تا 4 روز طول می کشد تا نتایج خود را مشاهده کنید

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *