09127906020
دکتر سهراب مرادی » جراحی زیبایی صورت » همه چیز درباره جراحی بوکال فت برای لاغری صورت
[reading-time]

همه چیز درباره جراحی بوکال فت برای لاغری صورت

1/5 - (1 امتیاز)

امروزه داشتن صورتی لاغر و کشیده یکی از اصلی ترین معیارهای زیبایی به حساب می آید. به همین دلیل روشی موسوم به عمل بوکال فت محبوبیت بسیاری پیدا کرده که هدف از انجام آن، خالی کردن چربی صورت و در نتیجه کمک به افزایش زیبایی و لاغرتر نشان داده شدن آن است. در این مقاله از سایت دکتر سهراب مرادی می توانید همه چیز درباره جراحی زیبایی بوکال فت را بخوانید.

بوکال فت چیست؟

بوکال فت یا چربی بوکال توده ای از چربی طبیعی است که در قسمت پایینی گونه ی شما قرار می گیرد. این چربی که بخشی از مجموعه ی بزرگ تری است، تا شقیقه های شما گسترش یافته و کمک می کند تا ماهیچه های جونده را تحت فشار قرار دهید. در برخی از افراد، چربی بوکال می تواند بیش از حد رشد کرده و منجر به پُری بیش از حد در قسمت پایینی صورت شود.

بوکال فت

عمل جراحی بوکال فت چیست؟

برداشتن چربی بوکال یا به عبارت مناسب ‌تر کاهش چربی بوکال، یک عمل جراحی ساده است که برای کاهش پُری قسمت های پایینی گونه‌ها انجام می ‌شود. این عمل معمولاً از طریق ایجاد یک برش کوچک در داخل دهان انجام می شود و تکمیل آن تنها چند دقیقه طول می کشد. ناراحتی نتشی از این جراحی بسیار کم است و بهبودی پس از آن هم ساده است. می توان گفت که انجام جراحی بوکال فت نتیجه ای تقریبا شبیه به لیفت صورت دارد چرا که باعث اصطلاحا اسلیم شدن صورت می شود.

مزایای جراحی بوکال فت چیست؟

رشد بیش از حد چربی بوکال باعث پر شدن بیش از حد صورت در قسمت تحتانی گونه ها می شود که منجر به ایجاد ظاهری “گردتر” در صورت شما می شود. همچنین میزان “برجستگی” گونه که روی استخوان گونه ی شما وجود دارد را کاهش می دهد. با کاهش میزان چربی بوکال، می‌توانیم صورت شما را لاغر کنیم تا وضوح و کانتور بیشتری در ظاهر صورت ایجاد شود، که اغلب مطلوب و پرطرفدار است.

بوکال فت بلا حدید

خطرات و عوارض جراحی بوکال فت چیست؟

نگران کننده ترین خطر جراحی بوکال فت، حذف و برداشتن بیش از حد چربی است. با افزایش سن، لایه ی چربی بوکال می تواند به مرور زمان آتروفی شده و کوچک شود. اگر نسبتاً جوان هستید، بسیار مهم است که در رابطه با انجام این جراحی محافظه کار باشید تا صورت شما در سنین بالاتر هم ظاهری طبیعی و زیبا داشته باشد. در غیر این صورت، گونه های شما باد کرده به نظر می رسند. بسیار مهم و کلیدی است که این عمل فقط بر روی کاندیدهایی انجام شود که به طور طبیعی مقادیر زیادی چربی بوکال دارند.

روش انجام جراحی بوکال فت چگونه است؟

این عمل بر اساس خواسته هایی که شما با جراح خود مطرح کرده اید، طراحی می شود و سپس پزشک علامت هایی بر روی پوست شما در قسمت پایینی گونه ها خواهد گذاشت. در مرحله ی بعد، داروی بی‌ حس کننده مانند روش مورد استفاده در دندانپزشکی، به داخل گونه‌ های شما تزریق می‌شود. پس از آماده شدن، یک برش کوچک در داخل دهان شما و در نزدیکی دندان های آسیاب بالایی ایجاد می شود. سپس قسمت اضافی لایه ی چربی بوکال به آرامی با استفاده از یک تیغه ی جراحی بریده می شود. در نهایت برش ها با بخیه هایی بسته می شود که خود به خود در طی 1-2 هفته جذب می شوند.

ویدیوی جالب بوکال فت

دوران نقاهت پس از انجام جراحی بوکال فت به چه صورت است؟

پس از انجام جراحی بوکال فت، گونه ‌های شما درد می ‌کند و مقداری تورم خواهید داشت. به این دلیل که برش های این جراحی در داخل دهان شما ایجاد می شود، باید رژیم غذایی نرم داشته باشید و از دهانشویه ی ارائه شده برای کاهش خطر عفونت استفاده کنید. این دهانشویه را بعد از هر وعده غذایی داخل دهانتان بچرخانید. هدف از این کار این است که از گیر کردن ذرات ریز غذا در برش های شما جلوگیری شود.

اگر در دو روز اول از کمپرس یخ یا کمپرس سرد استفاده کنید، می توانید تورم خود را به طرز چشمگیری کاهش دهید. دوران نقاهت پس از بوکال فت، بیش از حد سخت و دردناک نیست و برش‌های شما به سرعت بهبود می ‌یابند. بیماران می توانند روز بعد از جراحی خود فعالیت های عادی خود را از سر بگیرند.

سوالات متداول درباره عمل زیبایی بوکال فت

دکتر سهراب مرادی

دکتر سهراب مرادی

دکتر سهراب مرادی متولد 1362 است. وی در سال 1392 در رشته جراحی عمومی در دانشگاه پذیرفته شد و در سال 98 توانست مدرک و سوختگی خود را از دانشگاه علوم پزشکی تهران اخذ کند.
برچسب ها:
مقالات مرتبط
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۲ دیدگاه‌ها
  1. سلام وقت بخیر
    من ۲۱ سالم هست و دخترم.
    میخواستم بوکال فت انجام بدم… میخواستم در رابطه با هزینه حدودی و نحوه نوبت گیری بپرسم ازتون.
    من به خاطر اینکه قبلا خیلی اضافه وزن داشتم و الان وزنم رو حدود ۳۰ کیلو کاهش دادم، پوست صورتم یکم افتادگی پیدا کرده و خط خنده خیلی اذیتم میکنه. آیا امکان لیفت صورت توی این سن وجود داره یا خیر؟ اگه مشکلی نداره، انجام کدوم در اولویته بوکال یا لیفت؟

    پاسخ
    • سلام
      وقت بخیر
      احتمال زیاد نیاز به درمان ترکیبی خواهید داشت اما قبل از هر چیز باید معاینه صورت بگیره. لطفا با شماره تماس 09127906020 از طریق تماس تلفنی یا واتس اپ در تماس باشید، تا مشاوره دقیق خدمت شما ارائه بشه
      تشکر

      پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *