09127906020
دکتر سهراب مرادی » جراحی زیبایی صورت » در مورد جراحی زیبایی گوش بیشتر بدانید + هزینه
[reading-time]

در مورد جراحی زیبایی گوش بیشتر بدانید + هزینه

Rate this post

اتوپلاستی (otoplasty) یا جراحی زیبایی گوش یکی از انواع مختلف جراحی زیبایی است که بسیاری از افراد به انجام آن علاقه دارند. با انجام این جراحی می‌توان شکل، اندازه و همچنین موقعیت‌ گوش‌ها را تغییر داد؛ بنابراین می‌توان گفت افرادی که گوش‌های بیش‌ از حد بزرگ یا برجسته دارند یا به‌ دلیل آسیب‌دیدگی و نقص مادرزادی گوش‌‏هایشان شکسته، کاندیدای مناسبی برای انجام این درمان خواهند بود.

شرایط انجام جراحی گوش به چه شکل است؟

انجام این جراحی برای کودکان با بیهوشی همراه خواهد بود، اما در بزرگسالان نیازی به بیهوشی نیست و پزشک با انجام بی‌حسی موضعی جراحی را انجام خواهد داد. از طرفی تکنیک‌های مورداستفاده در این جراحی متفاوت هستند و پزشک با توجه به دلیلی که قرار است جراحی را انجام دهد از تکنیک‌ها استفاده می‌کند.

شرایط انجام جراحی گوش به چه شکل است؟

برای مثال اگر هدف از انجام جراحی زیبایی گوش رفع برجستگی این عضو است، پزشک برشی را در پشت گوش، درست در محلی که گوش به سر چسبیده ایجاد می‌کند. از طرف دیگر ممکن است برش روی غضروف گوش انجام شود تا پزشک بتواند بخشی از آن را بردارد. گاهی‌اوقات در طی انجام جراحی پزشک از نخ‌های مخصوص استفاده می‌کند تا بتواند با استفاده از آن غضروف لاله گوش را به سمت عقب بکشد و آن را در محلی که بهتر است محکم کند. این جراحی معمولا بین 1.5 تا 2 ساعت طول می‌کشد و نیازی به ماندن بیمار در مطب نخواهد بود.

مزایای انجام جراحی زیبایی گوش

انجام این جراحی برای هر فرد با مزایای مختلفی همراه است، به‌طوری‌که می‌توان گفت این مزایا عبارتند از:

  • با انجام این جراحی می‌توان مشکلات مادرزادی مربوط به گوش را برطرف کرد.
  • اگر فرد به‌دلیل فرم گوشی که دارد، اعتمادبه‌نفس پایینی پیدا کند، می‌تواند با انجام این جراحی دوباره اعتمادبه‌نفس خود را بالا ببرد.
  • انجام این جراحی به تغییر چهره کمک می‌کند و باعث زیبایی و فرم طبیعی گوش شما خواهد شد.
  • این جراحی بی‌خطر و ایمن است و احتمال رخ دادن عوارض آن معمولا بسیار کم خواهد بود.

عوارض انجام جراحی زیبایی گوش

همان‌طورکه اشاره شد، جراحی زیبایی گوش یکی از ایمن‌ترین و بی‌خطرترین جراحی‌ها است و معمولا دوره نقاهت ساده‌ای دارد. البته گاهی‌اوقات پس از انجام این جراحی مشکلاتی پیش می‌آید که معمولا به‌دلیل عدم رعایت برخی از نکات توسط بیمار هستند.

برای مثال اگر بیمار بعد از انجام جراحی به‌اندازه‌ی کافی مراقب نباشد و به گوش ضربه‌ای وارد شود، ممکن است بخیه‌های مربوط به جراحی پاره شوند که نتیجه‏ی چنین اتفاقی درد و خونریزی خواهد بود. البته مطب و دکتری که برای انجام جراحی نیز انتخاب می‌کنید، بسیار حائز اهمیت است؛ به‌طوری‌که هرچه مهارت و تجربه پزشک بیشتر باشد، احتمال رخ دادن عوارض و مشکلات کمتر خواهد شد.

مراقبت‌های قبل از انجام جراحی زیبایی گوش

اتوپلاستی یا جراحی گوش یکی از حساس‌ترین جراحی‌ها محسوب می‏شود، بنابراین لازم است به مراقبت‌های قبل و بعد از این جراحی توجه داشته باشید تا بهترین نتیجه حاصل شود. مراقبت‌های لازم قبل جراحی عبارتند از:

مراقبت‌های قبل از انجام جراحی زیبایی گوش

  • اگر سیگار و دیگر دخانیات را مصرف می‌کنید، چند هفته پیش از زمان جراحی از استعمال دخانیات خودداری کنید تا نتیجه‌ی منفی در روند درمان شما ایجاد نشود.
  • داروهای ضدالتهاب و آسپرین به‌دلیل ترکیباتی که دارند می‏توانند باعث افزایش خونریزی شوند، از همین رو توصیه می‌شود یک هفته پیش از زمان جراحی مصرف چنین داروهایی را قطع کنید.
  • سلامت پوست شما نیز اهمیت دارد، بنابراین نسبت به مراقبت و محافظت از پوست خود نیز حساس باشید.
  • مراقبت‌های بعد از انجام جراحی زیبایی گوش
  • انجام درست پانسمان گوش بعد از انجام جراحی
  • توجه و رعایت بهداشت فردی برای جلوگیری از عفونت گوش
  • برای مدت‌زمانی از غذاهای نرم استفاده کنید تا هنگام جویدن احساس درد نکنید.
  • از هدبندهای مخصوص که پزشک تجویز می‌کند استفاده کنید تا فرم گوش‌ها حفظ شود.
  • شستشوی گوش به شیوه‌ی درست
  • استفاده از قرص یا کرم‌های آنتی‌بیوتیک
  • عدم مصرف دارو و قرص‌هایی که باعث انعقاد خون می‌شوند.
  • توجه به نحوه‌ی خوابیدن؛ دقت داشته باشید که نباید به گوش‌ها هیچ فشاری وارد شود تا روند بهبود و درمان کوتاه شود.

آیا امکان عفونت کردن گوش بعد از جراحی وجود دارد؟

بسیاری از افراد که تصمیم به انجام این جراحی دارند، از بابت عفونت کردن گوش‌های خود بعد از جراحی نگران هستند. در رابطه با این موضوع باید گفت که عفونت کردن گوش چندان شایع نیست و از جمله‌ اتفاق‌های نادری است که می‌تواند پس از جراحی رخ دهد.

درواقع باید گفت که اگر پرده گوش به هردلیلی سوراخ یا پاره شود، احتمال ابتلا به این مشکل افزایش پیدا می‌کند، زیرا با هربار استحمام آب به گوش فرد نفوذ می‌کند که نتیجه‌ی چنین چیزی ایجاد عفونت گوش یا تشدید آن است. سرگیجه، ترشحات بد بو و چرکی و آبسه مغزی از جمله علائمی هستند که می‌توانند نشان‌دهنده عفونت گوش باشند و اگر نسبت به این موضوع بی‌توجه باشید، امکان دارد مشکلاتی برای شنوایی نیز پیش آید. همچنین باید اشاره کرد که اگر پیش از جراحی، بیمار دچار چنین مشکلی شود، امکان درمان آن از طریق جراحی گوش وجود دارد.

هزینه جراحی زیبایی گوش

هزینه جراحی زیبایی گوش

هزینه انجام هرنوع جراحی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید درباره‌ی آن اطلاعات لازم را کسب کرد تا بتوان تصمیم نهایی را گرفت؛ البته در رابطه با هزینه جراحی زیبایی گوش نمی‌توان هزینه مشخص و قطعی را اعلام کرد، زیرا این موضوع به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد.

برای مثال هزینه اتاق عمل و مطب، هزینه بی‌حسی و بی‌هوشی، دستمزد پزشک و … همگی از جمله مواردی هستند که می‌توانند در هزینه این درمان تاثیر داشته باشند؛ بنابراین توصیه می‌شود مطب و متخصصی را انتخاب کنید که این جراحی را با بهترین هزینه و کیفیت برای شما انجام دهد تا از نتیجه راضی باشید.

جمع‌بندی

همان‌طورکه مطالعه کردید، در این مقاله جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی را موردبررسی قرار دادیم و هرآنچه باید از این جراحی می‌دانستید را در اختیارتان گذاشتیم. حال شما می‌توانید با توجه به شرایط و اطلاعاتی که دارید، تصمیم نهایی خود را در رابطه با انجام این جراحی بگیرید.

دکتر سهراب مرادی

دکتر سهراب مرادی

دکتر سهراب مرادی متولد 1362 است. وی در سال 1392 در رشته جراحی عمومی در دانشگاه پذیرفته شد و در سال 98 توانست مدرک و سوختگی خود را از دانشگاه علوم پزشکی تهران اخذ کند.
مقالات مرتبط
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *