09127906020
دکتر سهراب مرادی » لاغری و پیکرتراشی » لیپوماتیک شکم و پهلو
[reading-time]

لیپوماتیک شکم و پهلو

2/5 - (1 امتیاز)

وجود چربی های اضافی در ناحیه شکم و پهلو از زیبایی اندام فرد می کاهد و او را در پوشیدن لباس های زیبا و متنوع با مشکلات متعددی مواجه می سازد. لیپوماتیک شکم و پهلو بهترین راه برای از بین بردن این چربی های انباشته شده است. در روند لیپوماتیک شکم و پهلو بافت های چربی زیر پوستی این بخش از بدن خارج می شوند و این امر به لاغری موضعی فرد کمک می کند. لیپوماتیک تکنیک پیشرفته تری نسبت به لیپوساکشن است که در ادامه مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار داده ایم. با ما در وبسایت رسمی و تخصصی دکتر سهراب مرادی، جراح فوق تخصص پلاستیک در تهران همراه باشید.

لیپوماتیک چیست و چرا برای لاغری شکم و پهلو از آن استفاده می شود؟

این روش درد بسیار کمی دارد و عوارض آن نیز کم است. عمل زیبایی لیپوماتیک شکم و پهلو از محبوب ترین اعمال پیکرتراشی و زیبایی اندام هاست. افرادی که بارها رژیم غذایی گرفته اند اما از شر چربی های شکم خود خلاص نشده اند و تجمع چربی ها در شکم همچنان در جای خود باقی مانده است، بهترین کاندیداها برای انجام عمل لیپوماتیک شکم و پهلو هستند.

چربی های خارج شده از شکم و پهلو توسط دستگاه لیپوماتیک، به صورت محلول در چربی هستند و قابلیت تزریق به قسمت های دیگر بدن را دارد. در صورتی که باسن کوچکی دارید می توانید از جراح خود بخواهید که این چربی را به این بخش از بدنتان تزریق نماید تا باسنی گرد داشته باشید. تزریق چربی به باسن امروزه یکی از اقداماتی است که همزمان با لیپوماتیک شکم و پهلو قابل انجام است.

آیا لیپوماتیک شکم و پهلو بهتر از لیپوساکشن است؟

لیپوساکشن مادون قرمز با نام لیپوماتیک، یکی از روش هایی است که برای فرم دهی بدن و حذف چربی استفاده می شود. لیپوماتیک یک دستگاه مورد تأیید FDA است که لیپوساکشن با حجم بالا را در تمام نقاط بدن ارائه می دهد. به لطف لیپوماتیک شکم و پهلو، چربی اضافی که باعث بدتر شدن ساختار کانتور بدن می شود، با کمک کانول های ارتعاشی از بدن خارج می گردد.

لیپوماتیک شکم و پهلو باعث حذف همگن چربی و با ایجاد آسیب بافتی کمتر، دوره نقاهت کوتاه تری نسبت به لیپوساکشن دارد. مزیت دیگر روش لیپوماتیک برای حذف چربی شکم و پهلو این است که علاوه بر بیهوشی عمومی، امکان بی حسی موضعی را نیز فراهم می کند. در واقع لیپوماتیک روشی است که برای فرم دهی بدن به جای لاغری استفاده می شود. با این روش، چربی اضافی که در قسمت های خاصی از بدن تجمع می یابد و با روش هایی مانند رژیم غذایی از بین نمی رود، از بدن خارج می شود.

5 فایده لیپوماتیک شکم و پهلو برای سلامتی

آیا انجام جراحی لیپوماتیک شکم و پهلو، تنها یک عمل جراحی است که از نظر زیبایی دارای مزایایی است؟ البته زیبایی بدن انتظارات اولیه بیمارانی است که برای انجام جراحی لیپوماتیک شکم و پهلو مراجعه می کنند، اما این عمل دارای مزایای دیگری نیز هست.

بسیاری از بیماران از افتادگی و شل شدن شکم و چربی اضافه در شکم و پهلو به دلیل افزایش وزن یا سزارین شکایت دارند. به عبارت دیگر، افرادی که این عمل را انجام می دهند، عمدتا به دلیل نگرانی های زیبایی است. با این حال، مطالعات و مشاهدات آنچه بعد از لیپوماتیک شکم و پهلو اتفاق می افتد، فراتر از لمس زیبایی است.

این درست است که بیماران از نظر زیبایی بعد از جراحی لیپوماتیک، بدن بهتری دارند. اما می توان گفت که مزایای بعد از لیپوماتیک شکم و پهلو مجموع پیشرفت های بدن، ذهن و سلامت است.  مطالعات در این زمینه، فواید سلامتی عمومی این عمل را جدا از دستاوردهای زیبایی بررسی کرده اند که شامل موارد زیر می شود:

کاهش سطح تری گلیسیرید خون

در  سال 2011، محققان آمریکایی در یک مطالعه آینده نگر بر روی 229 بیمار که تحت عمل لیپوماتیک شکم و پهلو قرار گرفتند، نتایج سلامتی کلی را منتشر کردند. آن ها دریافتند که بیمارانی که تحت عمل جراحی با سطح چربی بالا (تری گلیسیرید) قرار گرفته بودند، در یک پیگیری سه ماهه، 43٪ میزان تری گلیسیریدها در خون آن ها کاهش یافت. این کاهش تقریبا دو برابر کاهش تری گلیسیرید ها در افرادی است که داروهای کاهنده کلسترول مصرف می کنند.

کاهش سلول های التهابی

در همان مطالعه، محققان همچنین کاهش سلول های التهابی را در بدن بعد از انجام عمل لیپوماتیک شکم و پهلو مشاهده کردند. همان طور که مشخص است، این سلول ها با خطر بالای بیماری های قلبی عروقی مرتبط هستند.

شیوه زندگی سالم بعد از لیپوماتیک شکم و پهلو

 اکثر بیمارانی که تحت عمل جراحی لیپوماتیک شکم و پهلو قرار گرفته اند، انگیزه دارند تا این نتیجه مثبت و دستاوردهای زیبایی را حفظ کرده و پس از رسیدن به ظاهر زیبا و بدن مورد نظر، فرم بدن خود را حفظ کنند. آن ها به احتمال زیاد در مورد تغذیه هوشیارتر هستند و در یک برنامه ورزشی شرکت می کنند.

افزایش ظرفیت فعالیت بدنی و افزایش وضعیت بدنی

 بعد از این عمل عموما مشاهده می شود که فعالیت های بدنی در بیماران افزایش می یابد. دو دلیل برای افزایش فعالیت بدنی پس از جراحی شکم و پهلو از طریق این روش وجود دارد. یکی از این موارد از بین بردن شرایطی است که فعالیت های ورزشی و بدنی را سخت می کند؛ مانند داخل زانو و داخل پاها (مالش پاها یا زانوها به یکدیگر) ، از بین بردن بیش از حد منطقه ای در شکم و توانایی انجام فعالیت هایی مانند نشستن، ایستادن و خم شدن راحت.

مورد دیگر افزایش روحیه و انگیزه و افزایش مشارکت در فعالیت های بدنی است. لیپوماتیک شکم و پهلو چربی ها را در مناطقی که ممکن است باعث محدودیت حرکتی فرد شود، یعنی لگن، ران و زانو، کاهش می دهد. جراحی لیپوماتیک با از بین بردن بیش از حد در مناطقی مانند شکم و پهلو، کمک می کند تا اختلالات وضعیت به دلیل بهبود وضعیت خم شدن به جلو بهبود یابد. 

بسیاری از کسانی که این جراحی را انجام داده اند، در مورد راحتی و آزادی حرکت در هنگام رانندگی یا نشستن پشت میز صحبت می کنند. نمی توان نادیده گرفت که این دستاوردهای کوچک ذکر شده پس از لیپوماتیک شکم و پهلو کمک جدی به کیفیت زندگی فرد می کند.

افزایش اعتماد به نفس، بهبود خلق و خو، احساس راحتی بیشتر با جنس مخالف و شادی عمومی

پس از انجام جراحی لیپوماتیک شکم پهلو بهبود پارامترهای فوق در فرد مشاهده شده است. همچنین این مطالعات افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس فرد را در زندگی خصوصی و تجاری نشان داده است.

عمل لیپوماتیک شکم و پهلو چگونه انجام می شود؟

این عمل توسط جراح عمومی یا جراح زیبایی انجام می شود. این عمل از طریق بی حسی موضعی و با برش های بسیار کوچکی حدودا 3 تا 5 میلی متر انجام می شود. به وسیله سوراخ های ایجاد شده لوله مخصوصی به نام کانولا وارد بدن فرد بیمار می شود تا چربی ها را بیرون بکشد.

کانولا به صورت دورانی در میان چربی ها می چرخد و حرکت می کند و آن ها را به ذرات ریز تبدیل می کند. در نوک لوله کانولا برای مکش چربی ها، سوراخی وجود دارد. دستگاه لیپو، پمپ های قدرتی دارد که چربی های خردشده را به بیرون می کشد و درون مخزن مخصوصی اسپری می کند. چربی که در مخزن جمع شده است را می توان برای تزریق به نقاط دیگر بدن استفاده کرد.

 مزایای روش لیپو شکم و پهلو

روش لیپو شکم و پهلو مزایای زیادی دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.:

  • عمل لیپوماتیک یک عمل سرپایی است که نسبت به روش های دیگر درد و تورم کمی هم دارد.
  • عوارض ناشی از این عمل بسیار کم است. احتمال آمبولی چربی بسیار ناچیز است.
  • در روش لیپو شکم و پهلو چربی های زیر پوست یکنواخت می شوند.
  • احتمال عفونت و میکروبی شدن جای زخم به دلیل محدود بودن سوراخ های روی پوست بسیار کم است.
  • دوره نقاهت و بهبودی این عمل نیز کوتاه است. در صورتی که عمل های جراحی دیگر دوره نقاهت بیشتری دارند.
  • همچنین این عمل بنا بر دستور پزشک نیازی به بستری شدن ندارد. بعد از چند ساعت گذشت زمان بعد از عمل ، فرد می تواند مرخص شود. فرد در منزل می تواند استراحت کند.
  • دستیابی به اندام ایده آل و متناسب بعد از عمل
  • جای زخم و بخیه بعد از عمل جراحی پلاستیک باقی نمی ماند.

خلاصه اینکه عمل لیپوماتیک شبیه یک معجزه است که توسط یک عمل سرپایی و بدون نیاز به بی هوشی در چند ساعت ، فرد لاغر می شود.

باید دقت کنید در صورتی که رژیم غذایی و فعالیت های بدنی را رعایت نکنید دوباره چربی ها جمع می شوند. پس دقت کنید در لیپوماتیک شکم و پهلو ، چربی های فعلی از بین می روند و اگر پرخوری یا کم فعالیتی کنید چربی ها دوباره انباشته می شوند.

توجه

عمل جراحی لیپوماتیک شکم و پهلو آخرین راه حل برای رسیدن به اندام ایده آل است. این عمل برای افرادی کاربرد دارد که با هیچ نوع رژیم غذایی و فعالیت بدنی و ورزش نمی توانند چربی ها را از بین ببرند. در نتیجه می توان گفت که بهترین و موثرترین راه برای خوش اندامی استفاده از روش لیپو شکم و پهلو است.

عمل لیپوماتیک شکم و پهلو برای چه افرادی مناسب است؟

عمل لیپو شکم و پهلو برای تمامی افرادی که می خواهند از چربی های شکم و پهلو خلاصی یابند مفید است. اما برای افرادی بهتر نتیجه می دهد مانند:

  • افرادی که چاقی موضعی دارند و با رژیم و ورزش نتوانسته اند آن ها را از بین ببرند.
  • افراد سالمی که بیماری خاصی ندارند.
  • افرادی که شاخص توده بدنی آن ها کمتر از 30 باشد.
  • افرادی که سیگار نمی کشند.
  • افرادی که بیماری های زمینه ای مانند دیابت ، مشکلات قلبی و عروقی ، ریوی و آلرژی ندارند.
  • این عمل برای افرادی که چاقی مفرط دارند توصیه نمی شود.
  • برای افراد بالای 18 سال مناسب است.

نکاتی در خصوص عمل لیپو شکم و پهلو

  • دو هفته قبل از عمل لیپوماتیک از داروهای ضدانعقاد مانند وارفارین یا آسپرین استفاده نکنید. ممکن است باعث خونریزی شدید و کبودی در ناحیه عمل شود.
  • برای دستیابی به نتایج بهتر ، به مدت 30 تا 40 روز بعد از عمل ، از گن های مخصوص استفاده کنید.
  • اگر محل عمل غیراستریل باشد ، احتمال ایجاد عفونت وجود دارد.
  • بعد از عمل در صورتی که فرد درد داشته باشد، طبق تجویز پزشک می تواند از داروهای آرام بخش استفاده کند.
  •  

لاغری با لیپو شکم و پهلو هیچ گونه تاثیری روی بارداری خانم ها ندارد و می توانند مانند سابق به بارداری فکر کنند.

 

مراقبت های بعد از عمل جراحی لیپوماتیک

  • برای کاهش درد و کبودی از داروهای مسکن مانند استامینوفن استفاده کنید.
  • برای کاهش ورم از گن لاغری استفاده کنید. باعث می شود از ایجاد پوست اضافه جلوگیری شود.
  • ماساژ دادن جای عمل اجازه نمی دهد ترشحات زیر پوست جمع شوند.
  • تا یک هفته استراحت کنید و فعالیت های سنگین انجام ندهید. بعد از یک هفته می توانید به زندگی عادی خود بازگردید.
  • سعی کنید تا چند روز برای عدم بروز عفونت حمام نکنید.
  • آناناس به بهبود جای زخم کمک می کند. از آب ، میوه ها و سبزی و مواد غذایی سبک زیاد استفاده کنید.
  • وزن خود را کنترل کنید چون در صورت عدم رعایت ، چربی ها دوباره جمع می شوند.

هزینه عمل لیپوماتیک شکم و پهلو

هزینه عمل به میزان چربی که باید برداشته شود ، بستگی دارد. هر چه عمل لیپوماتیک شکم و پهلو پیچیده تر باشد ، هزینه لیپو هم افزایش می یابد.

از عوامل دیگری که در تعیین هزینه جراحی عمل لیپو شکم و پهلو تاثیر دارد ، انتخاب جراح خوب و باتجربه است. بدون درنظر گرفتن هزینه ها ابتدا جراح خوب و معتبر را پیدا کنید. زیرا اگر جراح کارش را درست انجام ندهد عوارض بعدی عمل بسیار خطرناک و جبران ناپذیر خواهند بود.

در صورتی که برای برداشتن و جمع کردن و کشیدن پوست های اضافی شکم نیاز به لیفیتیگ هم باشد، هزینه عمل لیپو شکم و پهلو افزایش می یابد. هزینه لیپوماتیک شکم از قسمت های دیگر مانند ران ها گرانتر است. بنابراین نمی توان هزینه دقیقی برای عمل تعیین کرد و متغیر است. برای تخمین دقیق هزینه عمل لیپو می توانید قبل از عمل با جراح پلاستیک فوق تخصص مشاوره نمایید. اگر سوالی در خصوص عمل جراحی لیپو شکم و پهلو با دستگاه لیپوماتیک دارید می توانید آن را با دکتر سهراب مرادی فوق تخصص جراحی پلاستیک در انتهای این مقاله بخش نظرات مطرح کنید.

دکتر سهراب مرادی

دکتر سهراب مرادی

دکتر سهراب مرادی متولد 1362 است. وی در سال 1392 در رشته جراحی عمومی در دانشگاه پذیرفته شد و در سال 98 توانست مدرک و سوختگی خود را از دانشگاه علوم پزشکی تهران اخذ کند.
برچسب ها:
مقالات مرتبط
جراحی لیپوساکشن و هزینه

جراحی لیپوساکشن و هزینه

پس از انجام عمل، با توجه به توصیه پزشک، می توانید 7 تا 10 روز بعد با آب گرم دوش بگیرید. زمان بازگشت به ورزش هایی مانند شنا، تنیس و بسکتبال

آشنایی با عمل جراحی لیپوماتیک

آشنایی با عمل جراحی لیپوماتیک

فرد متقاضی باید تمام جوانب مالی و سلامتی را در نظر بگیرد. با افزایش روز افزون هزینه های پزشکی باید انتظار بالا بودن هزینه جراحی را داشت و متقاضی همواره باید توانایی و آمادگی پرداخت هزینه عمل جراحی را داشته باشد.

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *