09127906020
دکتر سهراب مرادی » تزریقات زیبایی » گونه‌ گذاری چیست و چه مزایایی دارد؟
[reading-time]

گونه‌ گذاری چیست و چه مزایایی دارد؟

Rate this post

یکی از راه‌های زیبایی بخشیدن و ایجاد برجستگی به صورت گونه‌گذاری می‌باشد. این روش از روش‌هایی است که افرادی که صورت‌های لاغر دارند یا با افزایش سن برجستگی‌هایی که باعث افزایش زیبایی در صورت می‌شوند از دست داده‌اند یا حتی دوست دارند که چهره‌ای برجسته و پرتر و گردتر داشته باشند، از آن استفاده می‌کنند. گونه‌های صاف زیبایی و طراوت را از چهره می‌گیرند و صورت را مایوس نشان می‌دهند؛ گونه‌گذاری راه‌حلی است که شادابی و طراوت به صورت و چهره بازگردانده شده و زیبایی صورت مورد توجه قرار گیرد.

انواع روش های گونه‌ گذاری

انواع روش های گونه‌ گذاری

برای کاشت گونه یا همان گونه‌گذاری پنج روش شناخته شده موجود است که با توجه به مشورتی که با متخصص یا دکتر خود دارید بهترین روش انتخاب شده و برای شما استفاده خواهد شد. این روش‌ها عبارتند از:

گونه‌گذاری با تزریق چربی

این روش برای افرادی مناسب‌تر است که منبع سلول‌های چربی خوبی داشته باشند. در این روش مقداری چربی از قسمت‌های مختلف بدن فرد که چربی منسجم‌تری دارند برداشته شده و در اولین نوبت حدود چهل درصد آن تزریق می‌شود. گونه‌گذاری با تزریق چربی از عوارض زیادی برخوردار نمی‌باشد و در آن دسته از عمل‌های زیبایی قرار دارد که بسیار طبیعی جلوه می‌کنند. این عمل را می‌توان با دیگر عمل‌های زیبایی صورت و بدن انجام داد تا زیبایی و طراوت لذت‌بخشی در چهره و اندام شما ایجاد شود.

گونه‌گذاری بر پایه تزریق ژل

تزریق ژل یکی دیگر از روش‌های گونه‌گذاری می‌باشد ولی چون بدن و صورت انسان از ورود هرگونه عامل خارجی جلوگیری می‌کند، این روش همراه با ریسک است. در این روش حتما باید به نوع مواد تزریق‌شونده و همچنین مهارت دکتر معالج خود بسیار مطمئن باشید؛ اطمینان از مهارت پزشک خود می‌تواند تا درصد بسیار بالایی از ریسک عوارض این روش گونه‌گذاری بکاهد. هرچند بهتر است بدانید که اگر مواد تزریق‌شده نامرغوب و روش تزریق آن بدون مهارت باشد، تزریق ژل می‌تواند عوارضی چون عفونت در ناحیه صورت و افتادگی در گونه را در پی داشته باشد. در این روش با توجه به نوع مواد و کیفیت آنها و همچنین تکنیک تزریق مواد مدت زمان ماندگاری متفاوت است.

گونه‌گذاری با پروتز

در این روش از بیهوشی یا بی‌حسی موضعی استفاده می‌کنند. مواد استفاده شده در این روش سیلیکونی هستندو برای قرارگیری بر روی استخوان گونه ساخته می‌شوند. گونه‌گذاری با پروتز ماندگاری طولانی مدتی دارد و این یکی از نکات مثبت این روش گونه‌گذاری می‌باشد. در این روش فرم گونه‌ها متقارن هستند ولی تمام این نکات با مراقبت‌های صحیح پزشکی و همچنین رعایت نکات پزشک خود اتفاق می‌افتند.

گونه‌گذاری با ایمپلنت

گونه‌گذاری با ایمپلنت

این روش هم با بیهوشی یا بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. در این روش با برش قسمت مورد نظر ایمپلنت را جایگذاری می‌کنند.

گونه‌گذاری با روش لیفت گونه

لیفت گونه یا midlift یکی دیگر از روش‌هایی است که افراد برای اصلاح فرم صورت و ترمیم افتادگی‌های صورت خود استفاده می‌کنند. این روش ماندگاری طولانی مدتی دارد و اکثر افرادی که این روش را استفاده کرده‌اند رضایت دارند. در این روش با برش قسمت پیشانی و ابرو از نخ‌هایی استفاده می‌شود تا چربی گونه‌ها را به ناحیه قبلی خود بازگرداند. این روش برای افرادی که صورتی لاغر یا گونه‌هایی کوچک دارند توصیه نخواهد شد.

دوران نقاهت و زمان بهبود در گونه‌گذاری چگونه است؟

در هرکدام از روش‌های انتخابی شما با مشورت با پزشک معالج خود، دوران نقاهت و رفع کبودی‌ها و زخم‌ها متفاوت خواهند‌بود. این بدیهی است که در روش پروتز گونه دوران نقاهت طولانی‌تری خواهید داشت. در نظر داشته باشید که در گونه‌گذاری به روش تزریق ژل بسته به نوع مواد تزریق شده و همچنین تکنیک تزریق مواد دوران نقاهت و بهبودی متفاوت خواهد‌بود.

در گونه‌گذاری با تزریق چربی دوره زمانی برای بهبودی کبودی‌ها برای هر بیمار بسته به عادت‌های پوستی و همچنین سبک‌زندگی متفاوت هستند. ولی به صورت کلی بیمار چهل‌ و‌ هشت ساعت پس از تزریق چربی می‌تواند به روال عادی زندگی خود بازگردد و با انجام فعالیت‌های سبک این دوره را پشت سر بگذارد.

در روش گونه‌گذاری برپایه تزریق ژل، همانطور که گفته شد بسته به نوع مواد استفاده شده دوران نقاهت متفاوت است ولی نتیجه نهایی و بهبود نهایی بین هفت تا ده روز اتفاق می‌افتد.

در روش‌هایی که با انجام جراحی، گونه‌گذاری صورت می‌گیرد زمان دوران نقاهت و همچنین بهبودی کامل طولانی‌تر خواهد بود.

مراقبت‌ های قبل و بعد از گونه‌ گذاری

مراقبت‌ های قبل و بعد از گونه‌ گذاری

قبل از گونه‌گذاری حتما استحمام کنید چون بعد از گونه‌گذاری تا مدتی اجازه استحمام و حمام ندارید. چند ساعتی قبل از عمل چیزی نخورید و حتی آب ننوشید. آقایان ریش خود را بتراشید و خانم‌ها آرایش صورت خود را پاک کنید. از مصرف سیگار قبل از عمل بپرهیزید. اگر دارو یا قرصی مصرف می‌کنید حتما آن را با پزشک معالج خود درمیان گذاشته و پزشک را ازآن مطلع سازید. با پزشک خود جلسه مشاوره‌ای درباره‌ی نوع عمل خود و همچنین روش عمل خود داشته باشید و اگر پزشک شما مراقبت‌هایی را توصیه کردند حتما آن را در زمان مناسب و درست انجام دهید.

همانطور که گفته شد بعد از گونه‌گذاری اجازه استحمام ندارید. با پزشک خود مشورت کنید و اگر احتیاج است از کمپرس سرد استفاده کنید و در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان بر ناحیه جراحی و گونه خود فشار وارد نکنید.

مزایای گونه‌گذاری

به طور کلی با افزایش سن، چهره و گونه‌ها دچار افتادگی، شل شدن یا حتی تورفتگی می‌شوند. گونه‌گذاری یکی از روش‌های جوانسازی و ایجاد طراوت بر چهره و صورت است که عوارض کمی دارد یا حتی در بعضی موارد بدون عوارض است. در گونه‌گذاری علاوه بر عوارض‌های کم که به آن اشاره شد حتی درد در حین عمل نیز بسیار کم است یا حتی دردی حس نمی‌شود، گونه‌گذاری بسیار سریع انجام می‌شود و زمان زیادی نمی‌برد و علاوه بر تمام مزایای اشاره شده شادابی، زیبایی، طراوت وجوانی را به چهره شما برمی‌گرداند.

عوارض گونه‌گذاری

معمولا روش‌هایی مثل گونه‌گذاری با چربی یا بوتاکس و ژل عوارض کمی دارند ولی در نطر داشته باشید که در روش‌های پروتز یا ایمپلنت عوارض پس از جراحی غیر قابل انکار است. به طور کلی به وجود آمدن گونه‌های نامتقارن یا عفونت و یا افتادگی در صورت و گونه از عوارض گونه‌گذاری هستند، که با مشورت و در نظر داشتن یک پزشک متخصص و ماهر ریسک این عوارض بسیار کم می‌شوند و حتی به صفر می‌رسند.

نتیجه‌گیری

گونه‌گذاری یکی از جراحی یا عمل‌های پرطرفدار و کم‌خطر نسبت به دیگر جراحی‌های پلاستیک می‌باشد، این جراحی با حذف تورفتگی و یا افتادگی‌های صورت و چهره شما زیبایی را به صورت شما برمی‌گرداند و علاوه برآن این زیبایی از ماندگاری قابل قبولی برخوردار است.

دکتر سهراب مرادی

دکتر سهراب مرادی

دکتر سهراب مرادی متولد 1362 است. وی در سال 1392 در رشته جراحی عمومی در دانشگاه پذیرفته شد و در سال 98 توانست مدرک و سوختگی خود را از دانشگاه علوم پزشکی تهران اخذ کند.
مقالات مرتبط
تفاوت فیلر و بوتاکس چیست؟

تفاوت فیلر و بوتاکس چیست؟

جراحی یک روش دائمی برای زاویه دهی صورت است. اما لیفت با نخ، تزریق چربی و بوتاکس روش های غیر دائمی برای زاویه دهی صورت هستند.

آشنایی کامل با بوتاکس زیر بغل

آشنایی کامل با بوتاکس زیر بغل

بلافاصله پس از تزریق بوتاکس می توانید فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید. معمولا بین 2 تا 4 روز طول می کشد تا نتایج خود را مشاهده کنید

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *